اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 فروردين 1397 / کد مطلب: 12818 / نظرات: 0


بقاع غرب خراسان رضوی میزبان 260 هزار زائر بودند


 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: بقاع متبرکه شهرستانهای سبزوار و خوشاب واقع در غری خراسان رضوی در چارچوب اجرای 'طرح آرامش بهاری' میزبان 260 هزارو 393 هزار زائر نوروزی بوده اند.
حجت الاسلام حسین نیساری  افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال 38 درصد بیشتر شده است
وی ادامه داد: هزار و 430 نفر از این زائران خارجی و از کشورهای کویت، بحرین، اندونزی، تاجیکستان، لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان به سبزوار سفر کرده بودند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار گفت: در این مدت پنج هزار و 28 زائر و مسافر در اماکن متبرکه سبزوار و خوشاب اسکان یافتند و چهار هزار و 385 نفر نیز با مراجعه به غرفه های پاسخگویی به مسائل شرعی در حرم امامزاده شعیب از خدمات آن بهره مند شدند.
وی افزود: طرح آرامش بهاری در 14 بقعه متبرکه شهرستانهای سبزوار و خوشاب در غرب استان خراسان رضوی با هدف ترویج و تبلیغ سنتهای اسلامی، خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا شد.
اجرای 'طرح آرامش بهاری' در بقاع متبرکه امامزاده شعیب، ‏‏امامزاده حسن کوشک، معصوم زادگان خسروجرد، ابراهیم نوده انقلاب، ابوالقاسم بینق، حسن نزل آباد، حسین آزاد منجیر، ابورفاعه، یحیی بن زید در ششتمد، حیدر در طالبی و جعفربن موسی در چاهه و نیز منطقه پروند طی روزهای 28 اسفند گذشته تا 14 فروردین جاری ادامه داشت.
شهرستانهای سبزوار و خوشاب دارای 27 بقعه متبرکه، 2 هزار موقوفه و 10 هزار و 800 رقبه هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.