اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 فروردين 1397 / کد مطلب: 12809 / نظرات: 0


210 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری سبزوار دیدن کردند


210 هزار مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری سبزوار دیدن کردند  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: از 25 اسفند پارسال تاکنون 210 هزار و 700 زائر و مسافر نوروزی از آثار تاریخی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افزایش دارد.

سید رضا حسینی افزود: از این تعداد 71 هزار و 700 نفر از آثار تاریخی شامل چهار خانه تاریخی، آرامگاه اسرار و کاشفی، مسجد جامع و پامنار، مصلای تاریخی، موزه ها و مناره خسروجرد و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.
 
وی اظهار کرد: همچنین 139 هزار مسافر از جاذبه های طبیعی، 2 اقامتگاه بوم گردی، تفرجگاه های ششتمد، دلبر، مناطق کویری و 40 المان دست ساز شهرستان سبزوار دیدن کردند.
 
وی گفت: پنج پایگاه اطلاع رسانی در مسیر مسافران و زائران استقرار یافته است تا زمینه آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه های گردشگری و تاریخی سبزوار فراهم شود.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار افزود: 2 میلیون روزنامه، نقشه و بروشور نیز برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان سبزوار منتشر شده که بین مسافران و گردشگران توزیع می شود.
 
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و 200 اثر تاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجه در عرصه گردشگری دارد.
 
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مسافران است.
 
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.
 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.