اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 اسفند 1396 / کد مطلب: 12799 / نظرات: 0


دولت گام های مثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است


 امام جمعه سبزوار با اشاره به تلاش های دولت و مدیران کشور در سال جاری گفت: دولت گام های مثبت برای تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان مورد توجه و از برنامه های جدی دولت در سال 97 قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نسخه درمان مشکلات کشور و بی اثر نمودن تحریم ها دشمن است که علاوه بر عزت و افزایش توان داخلی، رضایت مقام معظم رهبری را فراهم می کند.
امام جمعه سبزوار تبریک با فرا رسیدن بهار طبیعت و عید نوروز گفت : تحول طبیعت، فرصتی برای تحول درونی ست تا افراد به اصلاح امور روحی، معنوی، فکری و مادی خود بپردازد.
وی عید نوروز فرصت ارزشمندی برای صله رحم و دیدار با اقوام دانست و افزود: در این ایام حمایت و کمک به محرومان و مستمندان فراموش نشود.
حجت الاسلام والمسلیمن مقیسه با اشاره به کاهش حوادث شب چهارشنبه سوری، از همراهی خانواده ها و تلاش نیروی انتظامی در برقراری امنیت تقدیر و تشکر کرد.
*شورای فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار مخالف برگزاری کنسرت نیست
امام جمعه سبزوار گفت: در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تصمیماتی درباره اجرای کنسرت گرفته شد تا در صورت دریافت مجوز کنسرت از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این کنسرت ها با رعایت شرایطی برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلیمن مقیسه با اشاره به رسالت شورای فرهنگ عمومی افزود: بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان ، ارائه راهکارها لازم برای رفع آنها و انعکاس به استان و تلاش برای حذف سنت ها غلط و تشویق مردم به حفظ و تقویت ارزشهای دینی، فرهنگی و انقلابی از وظایف مهم این شورا است.
وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی مسئولیت مهمی دارد و ضمانت اجرایی این تصمیمات از طریق الزام مدیران نهادها است چنانکه شورا می تواند در صورت برنامه ریزی مدیر یک نهاد و دستگاه را ملزم به اجرای تصمیمات این شورا نماید.
امام جمعه سبزوار گفت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان چند ماه قبل تصمیمی برای برگزاری کنسرت سالار عقیلی گرفت که این مفاد منوط به اجرای همه کنسرت ها نبود و برای اجرای کنسرت فرزاد فرزین نیز رعایت همان شروط به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار تاکید شد.
حجت الاسلام والمسلیمن مقیسه افزود: حضور نداشتن نوازنده خانم، برگزاری کنسرت در فضای روشن، اخذ تعهد ات لازم از برگزار کننده جهت رعایت موازین قانونی،اخلاقی و اسلامی، عدم فروش بلیط به شکل اینترنتی و فروش بلیط در شهرستان برخی از مفاد شورای فرهنگ عمومی سبزوار درباره برگزاری برخی کنسرت ها است.
امام جمعه سبزوار گفت: در کنسرت اخیر اولبن تخلف از طرف اداره فرهنگ و ارشاد فروش بلیط بصورت اینترنتی بود چنانکه رئیس این اداره که خود دبیر شورای فرهنگ عمومی است در مجوز به مجری کنسرت، خرید بلیط از طریق سایت ایران کنسرت داده که تخلف و به معنای زیر پا گذاشتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی بود.
حجت الاسلام والمسلیمن مقیسه افزود: با وجود تذکر بر این تخلف ، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ادعا داشت جلوی فروش بلیط اینترنتی گرفته شد که چنین نبود و مسئله ای که با همفکری مسئولان شهری برطرف می شد نباید با مصاحبه رئیس این اداره با شبکه های خبری و انعکاس در بی بی سی بزرگنمایی می شد.
امام جمعه سبزوار گفت: چرا همه مشکل لغو کنسرت به عهده دادستان و امام جمعه شهر سبزوار گذاشته شده در حالیکه مصوبات اجرای کنسرت در شورا فرهنگ عمومی شهرستان سبزوار گرفته شده بود.
وی تصریح کرد: دادستان بنا به گزارش و درخواست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار مبنی بر تخلف مجری کنسرت ، دستور به لغو این کنسرت داده بود.
امام جمعه سبزوار با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مخالف برگزاری کنسرت نیست،گفت: همچنین این مصوبه منوط به برگزاری هر کنسرت نیست چون برخی کنسرت ها در کسب درآمد و سود و با شکل کذایی نه تنها کمک به رفع مشکلات فرهنگی نمی کند که مشکلات فرهنگی را تشدید می کند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.