اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 اسفند 1396 / کد مطلب: 12784 / نظرات: 0


جرائم سایبری در سبزوار 30 درصد افزایش یافت


سبزوار پیام - فرمانده انتظامی سبزوار گفت: از ابتدای امسال تاکنون میزان وقوع جرائم سایبری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد بیشتر شده است.

سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی در نشست خبری افزود: کلاهبرداری اینترنتی، برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی و اغفال و فریب افراد به ترتیب بیشترین جرائم سایبری را در سبزوار تشکیل می دهند.
وی همچنین گفت: برای برقراری نظم و امنیت شهروندان 30 واحد گشت پلیس به صورت شبانه روزی در این شهرستان فعال است و پلیس در مدت چند دقیقه سر صحنه حاضر می شود.
فرمانده انتظامی سبزوار افزود: همچنین امسال در این شهرستان شمار تصادفات جاده ای 21 درصد، درون شهری 12،5 درصد و تصادفات جرحی برون شهری 10،5 درصد کاهش یافته اند.

* کاهش حوادث چهارشنبه سوری
وی همچنین به تلاش پلیس برای برقراری امنیت به ویژه در شب چهارشنبه سوری اشاره و بیان کرد: در سالهای گذشته حوادث چهارشنبه سوری با حضور هدفمند پلیس، همکاری سایر دستگاهها، توجه به آموزش و تاکید بر پیشگیری کاهش چشمگیری داشته است.
او ادامه داد: مصدومان حوادث شب چهارشنبه سوری سال 93 در سبزوار 24 نفر بود که در سال 94 به 9 نفر و سال 95 به سه نفر مجروح کاهش یافته بود.
سرهنگ هاشمی به رشد 500 درصدی کشف مواد محترقه طی امسال نیز اشاره و بیان کرد: امسال همچنین شاهد رشد 400 درصدی دستگیری متهمان توزیع کنند مواد محترقه در سبزوار بودیم.
وی افزود: تمهیدات لازم برای چهارشنبه سوری و حفظ جان و مال مردم صورت گرفته است. آموزش جامعه هدف برای چهار هزار دانش آموز در 21 دبیرستان سبزوار برگزار و عواقب ناشی از قانونشکنی و استفاده از مواد محترقه خطرناک و ایجاد خسارت به اموال عمومی یادآوری شده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.