اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1396 / کد مطلب: 12775 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


اسلام، خانواده را محلی برای شکوفایی استعدادها می‌داند


اسلام خانواده را محلی برای شکوفایی استعدادها می‌داند  امام جمعه شهرستان سبزوار با بیان اینکه اسلام خانواده را محلی برای شکوفایی استعدادها بیان کرده است، گفت: خانواده در اسلام محلی است برای پرورش تربیت نسلی پاک و سالم که برای کار کردن زن حدود و اختیاراتی تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ اسفند با اشاره به چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال برخی افراد کاری نکنند که باعث تضییع حقوق دیگران ویا عاملی برای رعب و حشت در مردم شوند.
وی با سفارش به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان، افزود: نیروی انتظامی با کمک مردم در ایجاد امنیت کامل مردم تلاش کند تا وقایع چهارشنبه سوری باعث تخریب اموال، آسیب جسمی و روحی به مردم و یا از بین رفتن حق الناس نشود.

خطیب جمعه سبزوار تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان یعنی زنده نگه داشتن عزت و اقتدار کشور از همین رو مسئولان نباید خانواده، فرزندان و والدین شهدا را از یاد ببرند.

وی با تشریح جایگاه زن در اسلام و غرب اظهار کرد: در غرب بعد از انقلاب صنعتی برای ایجاد توسعه به سراغ نیروی کار ارزان رفتند و از زنان به عنوان ابزاری برای تولید، فروش و بازاریابی کالاها استفاده شد.

نماینده ولی فقیه در سبزوار با تاکید بر اینکه در غرب با استفاده ابزاری از زنان برخی برای رسیدن به اهدافشان و سود بیشتر اقدام به ایجاد مراکز فساد و نابودی بنیان‌های خانواده کردند، افزود: در این راه قوانینی از جمله حق سقط جنین برای زنان، حق طلاق برای زن و ایجاد روابط نامشروع و بدون ازدواج وضع کردند که نتیجه‌اش نابودی روابط خانواده، زندگی تک والدی، به دنیا آمدن ۵۰ درصد فرزندان نامشروع در زنان زیر ۳۰ سال آمریکا بنا بر آمارها است.

حجت‌الاسلام مقیسه با تاکید بر اینکه اسلام خانواده را محلی برای شکوفایی استعدادها بیان کرده است، گفت: خانواده در اسلام محلی است برای پرورش تربیت نسلی پاک و سالم که برای کار کردن زن حدود و اختیاراتی تعیین کرده است.

وی افزود: اولین جایگاه زن در اسلام تربیت فرزند و مادری است و اگر به دنبال ایجاد جامعه‌ای پاک و سالم هستیم باید مادرانی پاک و خانواده‌ای سالم داشته باشیم.

امام جمعه سبزوار با اظهار اینکه رئیس مکتب ما پیامبر(ص) است که جهاد زن را خوب شوهر داری معرفی کرده است، عنوان کرد: هر کس در هر مقامی و رسانه‌ای که باشد حق ندارد بی حجابی و بی عفتی را در جامعه ترویج کند.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: حکومت اسلامی در مقابل حجاب وظیفه دارد و جامعه اسلامی دارای شخصیتی است که هویت آن امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ابراز کرد: حفظ حجاب بنا بر آیات قرآن و بنا بر قانون الهی یک وظیفه است و متدینین، انقلابیون و نیروهای انقلابی در این کشور نخواهند گذاست که بی عفتی و بی حجابی در جامعه رواج یابد.ایکنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.