اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 14 اسفند 1396 / کد مطلب: 12761 / نظرات: 0


وزارت صنعت نصف هزینه واگذاری زمین را در شهرکهای صنعتی پرداخت می کند


وزارت صنعت نصف هزینه واگذاری زمین را در شهرکهای صنعتی پرداخت می کند  مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: جهت حمایت از سرمایه گذاران و رونق اشتغال نیمی از هزینه واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مشوق به سرمایه گذاران پرداخت می شود.
صادق نجفی یکشنبه شب در نشست بررسی مشکلات شهرکهای صنعتی غرب خراسان رضوی در سبزوار افزود: همچنین برای رغبت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در بخش صنعت و تولید پرداخت بهای زمین 42 ماه تقسیط می شود. در صورت ایجاد کارآفرینی 6 ماه دیگر به مهلت پرداخت اقساط اضافه می شود و اگر طرح یک ساله تکمیل و به تعهد اشتغال عمل شود 10 درصد دیگر تخفیف تعلق می گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: 6 شهرک و ناحیه صنعتی در غرب این استان فعالیت دارند و در این چارچوب 170 قرارداد صنعتی منعقد شده و 73 واحد تولیدی با اشتغال 2 هزار نفر دایر هستند.
مسعود مهدیزاده افزود: 550 هکتار عرصه صنعتی در غرب خراسان رضوی وجود دارد و از سال 1392 تاکنون 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که پنج درصد اعتبارات کل استان را در این حوزه در بر می گیرد.
وی ادامه داد: هم اینک 9 طرح با اعتبار 20 میلیارد ریال در شهرکها و نواحی صنعتی غرب خراسان رضوی در دست اجرا است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از زیر ساختهای توسعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ایجاد شهرکها و ناحیه های صنعتی است که ابتدا باید بستر و زیرساختهای آن برای جذب سرمایه گذاران فراهم شود.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: امسال 860 میلیارد ریال در شهرستان سبزوار برای صنایع کوچک و متوسط سرمایه گذاری شد که این رقم سال گذشته 460 میلیارد ریال بوده است.
وی ادامه داد: شهرستان سبزوار ظرفیت خوبی در صنایع غذایی، کشاورزی و بسته بندی و گیاهان داوریی دارد که با اختصاص ردیف اعتبار برای گیاهان دارویی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم شده است.
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال تعهد و هدفگذاری استان برای بخش صنعت و معدن سبزوار تاسیس 51 فقره جواز کسب با سرمایه گذاری 2 هزار و500 میلیارد ریال و اشتغاال هزارو 300 نفر بود.
حسین مقصودی افزود: در 11 ماه امسال 72 فقره جواز تاسیس با پیش بینی پنج هزارو 774 میلیارد ریال صادر شده که برای چهار هزار و 317 نفر اشتغال می کند.
وی ادامه داد: مشکل زمین و استعلام نواحی صنعتی داورزن و 2 شهر روداب و ششتمد و 2 ناحیه صنعتی سنگ و صنایع چوپ در سبزوار برطرف شده که با سفر مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور عملیات احداث این نواحی آغاز می شود.
از ابتدای امسال تاکنون در شهرک صنعتی شماره یک سبزوار نیز 75 واحد صنعتی انعقاد قرارداد داشته اند و در شهرک صنعتی شماره 2 سبزوار برای 35 واحد صنعتی انعقاد قرارداد صورت گرفت و 15 واحد ایجاد شد و دیگر واحدها در مرحله ساخت هستند و برای ساخت واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی شماره یک و 2 سبزوار در مجموع هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه ‌گذاری و برای هزار و 300 نفر اشتغال‌ ایجاد شده است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.