اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 اسفند 1396 / کد مطلب: 12757 / نظرات: 0

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی :


33 درصد کارمندان دولت زن هستند


33 درصد کارمندان دولت زن هستند  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: 78 زن در پست های مدیریتی این استان شامل مدیر کل، معاون و رئیس اداره مشغول فعالیت هستند و 64 هزار و 589 زن در پست های اداری و بخش عمومی استان اشتغال دارند.

سید جواد حسینی روز شنبه در همایش بزرگداشت روز زن در سبزوار افزود: 33 درصد کارمندان دولت زن هستند که 9 درصد آنان در پست های مدیریتی مشغول فعالیت می باشند.
وی اظهار کرد: در قلمرو واگذاری نقش های اجتماعی و اقتصادی به زنان، به اندازه توانمندی و مهارت آموزی بانوان، فرصت آفرینی برای آنان صورت نگرفته است.
وی گفت: به رغم بیشتر بودن تعداد جمعیت فعال زنان در جامعه نسبت به مردان، فقط 12درصد پست های اجتماعی، اقتصادی و اداری جامعه در دست بانوان است.
حسینی افزود: دولت تدبیر و امید با نگاه درست مدیریتی، حق طلبانه و شایسته سالارانه تصمیم گرفته است 30 درصد مشاغل کلیدی و مدیریتی را به زنان واگذار نماید.
وی اظهار کرد: 500 کارآفرین زن در خراسان رضوی وجود دارد و حدود 190 سازمان مردم نهاد در این استان با مدیریت بانوان اداره می شود.
وی گفت: پست های مدیرتی زنان در چهار سال گذشته از یک هزار و 677 به 2 هزار و 170 افزایش یافته و هم اکنون 17 درصد احزاب جامعه را مدیران زن تشکیل می دهند و هفت حزب توانمند این استان با هزار عضو فعال سیاسی توسط زنان اداره می شود.
حسینی با اشاره به افزایش مشارکت بانوان افزود: هم اکنون 88 دهیار زن در خراسان رضوی فعالیت دارند که نسبت به دوره گذشته 60 درصد افزایش داشته و 200 عضو شوراهای شهر و روستا در این استان زن هستند که این تعداد 25 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: از مجموع 320 نشریه این استان نیز 25 نشریه با مدیریت زنان اداره می شود.
وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه قدرتمند اجتماعی، هنری، دینی، رسانه ای و فرهنگی باید از ظرفیت بانوان بهره برد گفت: خراسان رضوی یک هزار و 30 عضو هیات علمی، 46 هزار و 541 معلم، 124 هزار دانشجوی زن و 564 هزار دانش آموز دختر دارد.
حسینی افزود: برای افزایش مهارت زنان خراسان رضوی سال گذشته پنج هزار زن در طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری شرکت کردند و امسال نیز با رویکرد اقتصاد مقاومتی و مهارت پروری 336 هزار نفر ساعت آموزش توانمند سازی بانوان انجام شد.
در این همایش از بانوان نمونه شهرستان سبزوار در عرصه های مختلف قدردانی شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.