اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 اسفند 1396 / کد مطلب: 12745 / نظرات: 0

نماینده مردم سبزوار :


اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن سبزوار


اختصاص 220 میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن سبزوار
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی اتصال این شهرستان به شبکه سراسری ریلی را یکی از مطالبات چندین ساله مردم اعلام کرد و گفت: طی چند روز اخیر باوجود کمبود منابع مالی دولت و تحریم‌های اقتصادی حدود 220 میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص‌یافته است.

حسین مقصودی  در جمع خبرنگاران بابیان اینکه اتصال شهرستان سبزوار به شبکه سراسری ریلی کشور یکی از مطالبات چندین ساله مردم است، اظهار کرد: طی یک سال و نیم اخیر تلاش و رایزنی متعددی با همکاری تمامی مسئولان برای تحقق انتظارات مردم انجام‌شده است تا پروژه راه‌آهن سبزوار تعیین تکلیف شود.

وی افزود: طی 40 سال اخیر مسئولان متعددی برای راه‌اندازی راه‌آهن در شهرستان سبزوار وعده داده بودند و پروژه راه‌آهن در هشت سال اخیر راکد و نیمه‌تمام رهاشده بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیمانکار پروژه طی پنج سال اخیر حدود 70 میلیارد ریال طلبکار بوده است که با برگزاری نشست‌های متعدد با سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه این پروژه مجدداً فعال شد.

مقصودی بیان کرد: همچنین طی چند روز اخیر باوجود کمبود منابع مالی دولت و تحریم‌های اقتصادی حدود 220 میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن سبزوار اختصاص‌یافته است.

وی تصریح کرد: امیدواریم طبق تعهد پیمانکار تا پایان تابستان سال 1397 ریل‌گذاری پروژه راه‌آهن سبزوار آغاز شود و پیمانکار تمامی اعتبار موردنیاز پروژه را به‌صورت اوراق مشارکت تحویل گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کلنگ زنی احداث نیروگاه 546 مگاواتی در سبزوار، گفت: عملیات احداث این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ظرفیت اشتغال‌زایی برای یک هزار نفر تا پایان امسال با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی می‌شود.

مقصودی مدت‌زمان احداث پروژه نیروگاه سبزوار را حدود دو سال دانست و افزود: برق تولیدی این نیروگاه به کشورهای همسایه ایران اسلامی صادر می‌شود که تحولی عظیم در تولید برق کشور ایجاد می‌کند. فارس



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.