اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 5 اسفند 1396 / کد مطلب: 12730 / نظرات: 0


در ششتمد اعلام شد / افزایش 32 درصدی مدال آوری ورزشکاران خراسان رضوی


 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی بر توجه ویژه دولت دوازدهم به ورزش تاکید و بیان کرد: ظرف سه سال اخیر تعداد مدالهای ورزش قهرمانی این استان در رشته های مختلف 32 درصد افزایش یافته است.

سیدجواد حسینی روز جمعه در مراسم آغازین بازیهای بومی و محلی غرب خراسان رضوی در شهر ششتمد شهرستان سبزوار، بدون توضیح بیشتر افزود: خراسان رضوی همچنین در ورزشهای همگانی، بانوان و آموزشهای ورزشی مقام برتر کشور را کسب کرده است.

وی ادامه داد: دولت اهتمامی ویژه در موضوع ورزش دارد چنانکه 26 درصد اعتبارات ورزش در برنامه ششم توسعه افزایش یافته است.
معاون استاندار خراسان رضوی به نقش و جایگاه ویژه بازیهای بومی و محلی نیز اشاره و بیان کرد: این بازیها هویت آفرین، فرهنگ ساز، انسجام بخش، همگرادهنده و وحدت آفرین هستند که سبب ارتقا فرهنگ می شود.

وی گفت: اعتلای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی امروز با برنامه فرهنگی، ورزشی و علمی در دستور کار قرار گرفته و در بخش ورزشی، ورزشهای بومی محلی عامل و ناقل انتقال فرهنگ بوم کهن ایران است که به دست ورزشکاران احیا شده اند.

حسینی افزود: سنتها، آداب و رسوم ایرانی در قالب عیدگاهها از طریق میراث فرهنگی در ایام نوروز و احیا فرهنگ شهرستانها با هفته فرهنگی شهرستانها و یادآوری سنتها و فرهنگ ورزشی از طریق ورزشهای بومی و محلی در مناطق مختلف معرفی می شوند.

مسابقات بومی ‌محلی و آیینی نوجوانان غرب خراسان رضوی به یاد شهید دانش آموز احمد نظیف در رشته‌ های والیبال، پرتاب وزنه، وسطی و پنالتی با حضور ورزشکاران نوجوانان شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب ، بردسکن و ششتمد در سالن شهید قناعتی و مجموعه ورزشی شهید ‌شعبانی سبزوار در حال برگزاری است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.