اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 بهمن 1396 / کد مطلب: 12713 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


ایجاد 4300 فرصت شغلی جدید در سبزوار


ایجاد 4300 فرصت شغلی جدید در سبزوار فرماندار ویژه سبزوار  با بیان اینکه تعهد اشتغال این شهرستان در سالجاری هفت هزار و 300 نفر است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 300 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.
احمد برادران در کارگروه اشتغال شهرستان سبزوارافزود: این اشتغالزایی در حوزه های صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 1395، میزان بیکاری در شهرستان سبزوار 10،9 درصد و شمار جویندگان کار 10هزار و 607 نفر است.

   مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: امسال 2 هزار و 130 میلیارد ریال برای اشتغال پایدار مناطق روستایی این استان تخصیص یافت.

محمد سنجری  افزود: زمینه برداشت از صندوق توسعه ملی نیز برای اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار با موافقت رهبر معظم انقلاب و همکاری نمایندگان مجلس فراهم شده است.
وی اظهار کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح با کارمزد 6 درصد در مناطق محروم، چهار درصد در مناطق مرزی و 10 درصد برای سرمایه در گردش بنگاهها پرداخت می شود.
وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات نیز پس از بهره برداری از طرح ها با یک سال دوره تنفس و طی 6 سال انجام می شود.
سنجری افزود: هدف این طرح ایجاد اشتغال است و شاخص های تخصیص اعتبار بر مبنای جمعیت روستایی، منطقه محروم و جمعیت بیکار سنجیده می شود.
وی با بیان اینکه 50 درصد اعتبارات مزبور در حوزه جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: اعتبارات روستایی شهرستان سبزوار در این زمینه در مرحله نخست 60 میلیارد ریال است.
وی گفت: در طرح اشتغال فراگیر تبصره 18 نیز سهمیه شهرستان سبزوار 840 میلیارد ریال است و مزیت این اعتبارات این است که بخشی از سود تسهیلات را دولت پرداخت می کند که پرداخت یارانه دولت در مناطق محروم پنج درصد، مناطق مرزی 6 درصد و برای طرحهای دانش بنیان هشت درصد است.
سنجری افزود: پرداخت این اعتبارات بر اساس 20 رسته اولویت دار و تکمیل زنجیره تولید و در زمینه های صنعت، حمل و نقل و میراث فرهنگی است که در سه بخش سرمایه در گردش بنگاهها، توسعه بنگاهها و طرح های جدید پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: در حوزه مشاغل خرد و خود اشتغالی بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، صندوق کارآفرینی امید و مشاغل خانگی نیز برای شهرستان سبزوار 150 میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافته که تاکنون 148 میلیارد ریال آن و معادل 97 درصد جذب شده است.
وی گفت: در حوزه مشاغل خانگی نیز 420 و حوزه پشتیبان 64 مجوز در این شهرستان صادر شده است.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.