اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 بهمن 1396 / کد مطلب: 12667 / نظرات: 0


باغ موزه دفاع مقدس در سبزوار وارد فاز عملیاتی شد


باغ موزه دفاع مقدس در سبزوار وارد فاز عملیاتی شد
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، باغ موزه دفاع مقدس در سبزوار با حضور شهردار سبزوار، اعضای شورای شهر و مدیران شهری احداث باغ موزه دفاع مقدس سبزوار وارد فاز عملیاتی شد.

به گزارش سبزوار پیام به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، معاون شهرسازی و معماری شهرداری سبزوار در حاشیه این مراسم گفت: باغ موزه دفاع مقدس دارای ۵ هکتار مساحت است  که عملیات اجرایی آن در فاز نخست با یک هکتار مساحت و اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان در محل پارک شهدای گمنام آغاز شد.

مرتضی احمدی با اظهار اینکه فاز نخست طرح شامل محوطه سازی، اجرای تونل و اجرای سردرب باغ موزه می باشد، ادامه داد: امید است فاز نخست این طرح، در سال ۹۷ به اتمام برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس دارای ۸ فاز موضوعی می باشد، اضافه کرد: این فازها شامل نهضت سربداران، مسیر تعالی و هدایت، انقلاب اسلامی، حماسه دفاع مقدس، ۱۶۰۰ اسوه ایثار و شهادت، مقاومت و ایثار، شهدای هویزه و عبرت و بصیرت می باشد.

او همچنین گفت: باغ موزه دفاع مقدس با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس به عنوان دومین شهر غیر مرکز کشور بعد از خرمشهر در سبزوار وارد فاز عملیاتی شد.

احمدی به نمایش در آوردن نقش شهدا، رزمندگان و دیگر اقشار مختلف، نقش دستگاه‌های اجرایی، تدوین مفهوم جنگ و دفاع مقدس، نقش اجتماعی باغ موزه، بررسی و تحلیل آثار جنگ و شناخت مخاطبین و طراحی معمارانه موزه دفاع مقدس را از دیگر اهداف احداث این موزه عنوان کرد.

گفتنی است در این مراسم آقای جلال تعصبی مشاور شهردار سبزوار به عنوان مدیر پروژه باغ موزه دفاع مقدس سبزوار معرفی شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.