اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 20 دي 1396 / کد مطلب: 12646 / نظرات: 0

بانوی اخراجی جلسات قرآن قبل از انقلاب/


گفتند برو قرآنت را به مسجد اهدا کن


گفتند برو قرآنت را به مسجد اهدا کن  در یک روز پنج شنبه در حال گذر از کنار قبور آرامگاه سلطان آباد، مرکز شهرستان خوشاب به بانویی می‌رسم که پس از اخراج از چهار جلسه قرآنی از یادگیری قرآن نا امید نشده و تلاشش را برای رسیدن به مقصود ادامه داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در یک روز پنج شنبه در حال گذر از کنار قبور آرامگاه سلطان‌آباد در مرکز شهرستان خوشاب به بانویی می‌رسم که برای تکریم از استاد قرآنی خودش بعد از قریب به ۴۰ سال بر سر مزارش ایستاده و در حال قرائت فاتحه است.

این بانو توانسته است با تلاش و صبوری استادش و با پشتکار و تلاش فراوان بعد از اخراج از چهار جلسه قرآنی و ناامیدی اساتید قرآن از یادگیری او، تلاوت قرآن را بیاموزد.
حیات‌بیگم حسینی، همسر شهید سیدمحمد حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در حدود سال ۵۴ شمسی به دلیل علاقه‌ای که به قرآن داشتم، در جلسات و کلاس‌های مختلف برای یادگیری قرآن شرکت کردم ولی به دلیل ناتوانی در یادگیری از همه آن‌ها اخراجم کردند.
وی در همین خصوص، بیان کرد: در آخرین جلسه‌ای که شرکت کرده بودم، بزرگ‌ترها از یادگیری من ناامید شدند و توصیه کردند قرآنم را ببرم در مسجد قرار دهم و فراگیری قرآن را رها کنم.
وی ادامه داد: علاقه زیادی به تلاوت قرآن داشتم اما با شرایط به‌وجود آمده، غمگین و دلشکسته شده بودم؛ در یکی از روزها که به سمت منزل روانه بودم کربلایی آمنه صباغ را دیدم، با شناختی که از او داشتم، به او گفتم: «شما کجا جلسه قرآن می‌روید، اجازه می‌دهید من هم با شما بیایم».
حسینی اضافه کرد: با موافقت این بانوی قرآنی به عنوان شاگرد در منزلش حاضر شدم و تلاوت و یادگیری قرآن را آغاز کردم؛‌ با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان چند نفر دیگر از دوستان و بزرگترهای روستا نیز به جمع صمیمی ما در این منزل اضافه شدند. البته کربلایی آمنه به خاطر سن زیادی که داشت، گوش‌هایش سنگین شده بود از همین رو یکی از قاریان قرآن به نام اکرم را به عنوان غلط‌گیر و مربی جلسه انتخاب کردیم.
حسینی که همسر شهید نیز است، با اشاره به اینکه با رونق گرفتن این جلسه قرآن و به برکت ماه مبارک رمضان، هر روز تلاوت قرآن در منزل این بانوی خیر انجام می‌شد، گفت: بعد از مدتی، تلاوت قرآنم بسیار روان شد و پیشرفت زیادی کردم.
وی با تأکید بر اینکه بعد از یادگیری قرآن به جلسات قرآنی که مرا اخراج کرده بودند، برگشتم، افزود: در یادگیری و تلفظ صحیح کلمات قرآنی از بسیاری از بانوانی که از قبل در آن جلسه حضور داشتند، پیشرفتم زیاد بود.
خانم حسینی با ابراز اینکه پشتکار و تلاش خودم و ناامید نشدن از لطف خدا عاملی شد تا از برکت قرآن در زندگی بهره‌مند شوم، اظهار کرد: صبر این استاد قرآنی که امروز به احترامش اینجا هستم، راهنمایی‌هایی که داشت و برگزاری حلسه قرآن دو نفره در منزلش، رمز موفقیت من در یادگیری قرآن شد.
وی اضافه کرد: مرحوم کربلایی آمنه، استاد قرآنی بود که بر خلاف بعضی دیگر از مربیان قرآن با مهر و محبت مرا به قرآن علاقه‌مند کرد نه با داد و فریاد زدن بر سرم و نه تنبیه کردن و امروز یادگیری و پیشرفت قرآنی خودم را در تمام عمر مدیون این بانوی فداکار می‌دانم.

علی اکبر ملکی



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.