اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 دي 1396 / کد مطلب: 12642 / نظرات: 0

روایتی از حضور مردان در جبهه/


روستایی که برای تشییع شهدا مرد نداشت


روستایی که برای تشییع شهدا مرد نداشت روستای شم آباد، روستایی نمونه در ایثار و شهادت است به گونه‌ای که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی وقتی پیکر شهدا برای تشییع به این روستا آورده می‌شد، مردی در روستا نبود که در تشییع حضور داشته باشد زیرا همه مردان این دیار به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل رفته بودند.
 از مرکز شهرستان خوشاب در امتداد جاده سلطان‌آباد به سمت شهرستان سبزوار وارد جاده‌ای فرعی می‌شویم، جاده‌ای کم‌عرض که دارای پیچ‌های خطرناک است و بر روی تابلویی در کنار آن، آخرین سرعت ماشین‌های عبوری را در طول روز به دلیل قدیمی بودن و نداشتن زیرساخت‌های لازم، ۶۰ کیلومتر و در شب ۴۰ کیلومتر درج کرده است.
بعد از عبور از روستاهایی مانند برقبان، نودهان، کاشک و شیرخان به روستایی می‌رسیم با نام شم‌آباد که روستایی نمونه در ایثار و شهادت است و با ۱۵۰ خانوار، ۴۶ شهید برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.
شم‌آباد تنها روستا از توابع شهرستان خوشاب است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری‌اش به آنجا سفر کرده و در میان مردم این روستا حضور یافت؛ اینجا گرچه مردمانش از مال دنیا بهره چندانی ندارند ولی ایمان قوی آن‌ها باعث شده تا از هر سه خانواده این روستا، یک شهید تقدیم انقلاب شود.

اینجا روستایی است که به گفته یکی از مسئولان، وقتی در دوران دفاع مقدس شهدا را می‌آوردند، مردی برای تشییع پیکر شهدا نبود، چرا که مردانش برای دفاع از ایران اسلامی در میدان جنگ حضور داشتند.
شم‌آباد گرچه یک روستا است، ولی در ایثار و شهادت عظمتی بزرگ دارد، به اندازه‌ای که تنها روستای نمونه ایثارگری نام گرفته و ۲۸۶ رزمنده این شهر در ایام جنگ در جبهه حضور داشتند که حاصل این حضور، تقدیم ۸۵ جانباز به انقلاب است.
همچنین از این روستا هشت رزمنده برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شدند و در نهایت یکی از این افراد به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
شم‌آباد یک روستا در دل بیابان‌های شهرستان محروم خوشاب است که اکثر مردمانش به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستند؛ آخرین نمونه ایثار و فداکاری در این روستا، ثبت وقف بیش از ۴۰ ساعت آب کشاورزی به همراه زمین مربوطه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان توسط یکی از طلاب این روستا است.
و سخن آخر اینکه شم‌آباد یک روستای محروم در شهرستان خوشاب است که محرومیت برای دفاع از اسلام و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی برایش بی‌معنا است چرا که بر اساس آمار تقریبا از هر خانواده این روستای کوچک تقریبا دو رزمنده، از هر دو خانواده یک روحانی، از هر سه خانواده یک شهید، از هر دو خانواده یک جانباز و از هر دو خانواده یک رزمنده مدافع حرم تقدیم انقلاب و اسلام شده است.ایکنا
علی اکبر ملکی





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.