اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 17 آذر 1390 / کد مطلب: 1264 / نظرات: 0

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار:


آهوان شیراحمد 130 راس كاهش و گونه های پروند 420 راس افزایش یافتند


آهوان شیراحمد 130 راس كاهش و گونه های پروند 420 راس افزایش یافتند  رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار از كاهش 130 راسی آهوان پناهگاه شیراحمد و افزایش 420 راسی گونه های شاخص جانوری منطقه پروند این شهرستان در سرشماری اخیر نسبت به سرشماری زمستانی سال قبل این مناطق خبر داد.
   
' علی خانی'  در گفت و گو با ایرنا گفت: سرشماری های زمستانی امسال پستانداران در منطقه حفاظت شده پروند 12 آذر و در پناهگاه حیات وحش شیراحمد 13 همین ماه انجام شد.

وی افزود: طبق این سرشماری دو هزار و 533 راس آهو در پناهگاه شیراحمد و یك هزار و 270 راس گونه های جانوری شاخص در منطقه پروند این شهرستان زیست دارند .

وی ادامه داد: از یك هزار و 270 گونه شاخص جانوری پروند 622 راس آن كل و بز ، 615 راس قوچ و میش و 33 راس آهو هستند .

این مسوول گفت: طبق سرشماری زمستانی سال گذشته دو هزار و 663 راس آهو در پناهگاه شیراحمد و 850 راس گونه های شاخص در منطقه پروند زیست داشتند.

این مسوول یادآور شد: سرشماری زمستانی گونه های جانوری شاخص شیر احمد و پروند با همكاری ادارات حفاظت محیط زیست بردسكن، كاشمر ، جوین ، جغتای و اداره كل حفاظت محیط زیست استان انجام شد.

پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار با مساحت 22 هزار و 800 هكتار در پنج كیلومتری جنوب شهر سبزوار واقع شده و یكی از مهمترین و ارزشمند ترین زیستگاه های آهو در كشور به شمار می آید.

منطقه حفاظت شده پروند با حدود 17 هزار هكتار وسعت در حدود 70 كیلومتری جنوب غرب سبزوار و در بخش روداب این شهرستان واقع شده است.

 
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.