اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آبان 1396 / کد مطلب: 12597 / نظرات: 0


اجرای طرح ترسیب کربن در 120 هکتار اراضی بیابانی سبزوار


 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: طرح ترسیب کربن در 120 هکتار اراضی بیابانی بخش روداب این شهرستان با هزینه 2 میلیارد ریال اجرا شد.

قاسم آخوندی افزود: این طرح در 20 روستای بخش روداب سبزوار با جمعیت حدود 9 هزار نفر در حال اجراست که در مرحله اول 6روستای دارین، شمس آباد، برآباد، دامرود، ملوند و کلاته میرعلی شامل این طرح شدند.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح حدود 600 نفر در قالب 44 گروه توسعه محلی مشارکت دارند.
وی گفت: طرح ترسیب کربن با هدف افزایش توانمندی مناطق روستایی از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تثبیت شنهای روان و حرکت ریزگردها، حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان اجرا می شود.
آخوندی با بیان اینکه احیای مراتع منطقه و اجرای طرحهای آبخیزداری، توسعه جنگل و ایجاد اشتغال برای اهالی روستاهای زیرپوشش از دیگر اهداف اجرای این طرح است، افزود: با اجرای این طرح حدود 140 سامانه چرایی به مساحت 650 هکتار در این شهرستان شناسایی و تعیین تکلیف شدند.
وی اظهار کرد: ترسیب کربن طرح بین ‌المللی است که بین دولت جمهوری اسلامی ایران، دفتر عمران سازمان ملل متحد و مردم از سال 1394 در 205 هزار هکتار اراضی بخش روداب این شهرستان در حال انجام است.
شهرستان سبزوار 800 هزار هکتار عرصه و منابع طبیعی دارد که برای 750 هزار هکتار آن سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.ایرنا
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.