اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 15 آذر 1390 / کد مطلب: 1258 / نظرات: 0

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار:


30 بازرس بر مراسم سوگواری ایام محرم نظارت دارند


30 بازرس بر مراسم سوگواری ایام محرم نظارت دارند دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار گفت : حدود 30 بازرس در ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) بر مراسم سوگواری این شهرستان نظارت دارند. 
   
 ' حسن موحدیان'  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت حدود 300 هیات مذهبی ساماندهی شده دراین شهرستان افزود : بازرسان این شورا از اوایل ماه محرم فعال شده و ضمن سركشی از هیات های مذهبی و مراسم سوگواری تذكرات لازم را به آنها می دهند.

وی دسته روی شبانه هیات ها در كوچه ها، حمل علم و طبل های بزرگ تر از یك متر توسط هیات های مذهبی را ممنوع اعلام كرد و گفت : در گردهمایی طلایه داران محرم كه در آستانه این ماه و با حضور 250 نفر از مسوولان هیات های مذهبی سبزوار برگزار شد تذكرات لازم داده شد.

موحدیان با بیان اینكه تا كنون قریب به 300 مداح زن و مرد ساماندهی و كانون مداحان شهرستان فعال شده است ، افزود: مداحان موظف به استفاده از اشعار سنتی هستند كه ضمن صدور كارت های موقت برای این افراد بر این امر نظارت می شود.

حدود یك هزار هیات مذهبی در سبزوار و خوشاب فعال هستند كه از این تعداد 300 هیات مذهبی ساماندهی شده و كد شناسایی دریافت كرده اند كه از این میان 170 هیات دارای كد شناسایی در شهر سبزوار فعالیت می كنند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.