اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 شهريور 1396 / کد مطلب: 12564 / نظرات: 0

دهیار صدخرو :


آتش نشانی صدخرو با کمبود نیرو مواجه است


آتش نشانی صدخرو با کمبود نیرو مواجه است دهیار روستای صدخرو گفت: آتش نشانی این روستا با ساختمان و تجهیزات کامل، به خاطر نبود نیروی کافی، تنها در ساعات اداری از 7:30 تا 14 بعد از ظهر فعال است، و چنانچه هزینه های حقوق یک نیروی دیگر به مبلغ ماهانه یک میلیون تومان تأمین شود، این ایستگاه می تواند با 2 نیرو فعالیت 24 ساعته داشته باشد.
 
جواد احمدی نسب در گفتگو با خبرنگار ندای سربداران افزود: حوادث در تمام 24 ساعت شبانه روز ممکن است به وقوع بپیوندند و روستای صدخرو به دلیل مجاورت با جاده آسیایی تهران- مشهد و بالعکس همواره در معرض وقوع حوادث جاده ای فراوانی است و این می طلبد که آتش نشانی ساخته شده در این روستا در طول تمام شبانه روز آماده خدمت رسانی باشد.
 
وی ادامه داد: احداث ساختمان آتش نشانی روستای صدخرو از محل هزینه های عمرانی این روستا در سال 93 شروع شد و در پایان 95 تکمیل گردید. یعنی از اعتبارات فضای سبز و گردشگری در دهیاری زدیم و به ساخت این ایستگاه اختصاص دادیم و هم اکنون این آتش نشانی از امکانات کاملی برخوردار است.
 
احمدی نسب همچنین گفت: برای احداث ساختمان آتش نشانی صدخرو 160 میلیون تومان و برای خرید ماشین آتش نشانی 197 میلیون تومان هزینه شده است و فقط یک نیرو دارد که در ساعات اداری مشغول به کار است.
 
وی درباره دلایل عدم تامین هزینه جذب یک نیروی دیگر در این ایستگاه گفت: طبق دستورالعملی که وجود دارد، این ها چون مانند 115 امور عام المنفعه است، باید حقوقشان از جای دیگری فراتر از سطح شهرستان تأمین شود ولی دولت به علت ضیق مالی تأمین حقوق نیروی مورد نیاز این ایستگاه را به دهیاری های خدمات گیرنده سطح شهرستان سپرده است.
 
دهیار صدخرو افزود: که ما توانستیم طی تفاهم نامه ای که داشتیم قرارداد جذب یک نیرو و پرداخت حقوق وی را در بخش مرکزی شهرستان داورزن ببندیم اما برای تأمین حقوق یک نیروی دیگر، بخش باشتین تا کنون وارد قرار داد نشده است.
 
وی با یادآوری این نکته که خدمات آتش نشانی روستای صدخرو با توجه به قرارداشتن در جوار یکی از جاده های پر تردد و حادثه خیز کشور، تنها شامل حال مردم این روستا و  روستاهای اطراف نمی شود و هنگام ضرورت می بایست به کلیه مسافران حادثه دیده خدمت رسانی کند، ابراز امیدواری کرد: اهمیت جان انسان ها بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تنها با تأمین بار مالی حقوق یک نفر دیگر که  در طول سال به حدود 12 میلیون تومان می رسد، این آتش نشانی به صورت 24 ساعته فعال گردد.
 
احمدی نسب همچنین گفت: در خود روستای صدخرو 6 نفر آتش نشان افتخاری که خود دهیار نیز جزء آن هاست شناسایی شده اند که هنگام وقوع حوادث اجازه دارند حداقل دو نفرشان به کمک تک نیروی آتش نشانی روستا بروند. اما به هرحال لازم است که در تمام ساعات شبانه روز حداقل یک نیروی متخصص آتش نشانی در این ایستگاه حضور داشته باشد.
 
گزارش: امید برومندی
عکاس: زهرا امیری
 
منبع: نشریه استانی ندای سربداران




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.