اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 17 شهريور 1396 / کد مطلب: 12550 / نظرات: 0

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات سبزوار


برپایی ۱۱موکب خدمت در شهر کربلا با محوریت سبزوار


برپایی ۱۱موکب خدمت در شهر کربلا با محوریت سبزوار مسئول ستاد بازسازی عتبات  عالیات سبزوار گفت: سبزوار به عنوان مسئول پیگیری و نظارت بر موکب های ایام اربعین حسینی استان خراسان در محور کربلا انتخاب شد.

علی اکبر دلبری با بیان اینکه استان خراسان رضوی در ایام اربعین ۶۰موکب را در محورهای نجف، کربلا ،کاظمین ،سامرا و مسیر پیاده روی نجف تا کربلا برپا خواهد کرد اظهارداشت: با توجه به تجربه سبزوار در سال های گذشته مسئولیت نظارت پیگیری و ارزیابی موکب های محور کربلا بر عهده ستاد سبزوار است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان های سبزوار کاشمر ،مه مولات، جوین، جغتای و مشهد در ایام اربعین حسینی در شهر کربلا موکب برپا خواهند کردتصریح کرد: درمجموع ۱۱موکب خدمت به زائرین امام حسین(ع) در شهر کربلا از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان برپا خواهد شد که اقدامات مربوط به پیگیری نظارت و ارزیابی خدمات با ستاد سبزوار است.
دلبری در ادامه با بیان اینکه این موکب ها در هشت روز مانده به اربعین حسینی در شهرکربلا دایر می شوند و به مدت ۱۰روز اقدام به خدمات رسانی به زائرین حسینی می کنند ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در هر شبانه روز بیش از ۹۰هزار تغذیه و ۲۵ هزار نفر در این موکب ها اسکان داده خواهند شد.
وی درادامه به اقدامات ستاد بازسازی عتبات و عالیات شهرستان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین اشاره کرد و افزود: تا کنون ۲۰دستگاه کامیون آمادگی خود را برای جابجای ملزومات مورد نیاز موکب های اعلام کرده اند که این تعداد به ۴۰ دستگاه خواهد رسید.
مسئول ستاد بازسازی عتبات  عالیات سبزوار همچنین با بیان اینکه تا کنون ۸۰دردصد از کمک های غیر نقدی از قبلی اقلام خوراکی مورد نیاز جمع اوری شده است ادامه داد: اعتبار نقدی مورد نیاز ۳۰۰میلیون تومانی برای خدکت رسانی مطلوب ه زوار در نظر گرفته شده که از طریق خیرین و کمک های مردمی جمع اوری خواهد شد.

وی ادامه داد: سبزوار در این ایام سه موکب را در شهر کربلا دایر خواهد کرد و ۲۴۰خادم افتخاری نیز برای این مهم اعزام خواهند شد. بصیر




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.