اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 شهريور 1396 / کد مطلب: 12545 / نظرات: 0

معاون استانداری خراسان رضوی:


آمار طلاق 13،2 درصد در استان کاهش یافت


آمار طلاق 132 درصد در استان کاهش یافت معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: طی پنج‌ماهه نخست امسال 13.2 درصد میزان طلاق در استان کاهش‌یافته است و در سالهای 92 و 93 خراسان رضوی رتبه نخست طلاق در کشور را داشت ولی اکنون رتبه هشت در کشور را دارد.

 سیدجواد حسینی ظهر امروز در مراسم افتتاح دوازدهمین پارلمان مشورتی بانوان شهرستان سبزوار با اشاره به راه‌اندازی 15 پارلمان مشورتی زنان تا 15 شهریور سال جاری در سطح خراسان رضوی، اظهار داشت: همچنین پارلمان زنان استان در 25 شهریور امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در هفته دولت سال جاری یک هزار و 370 پروژه به ارزش یک هزار و 545 میلیارد تومان اعتبار با رویکرد تعادلی بخشی، فقرزدایی، توجه به مناطق روستایی، رونق تولید و اشتغال‌زایی در خراسان رضوی افتتاح شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی بابیان اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید بر اساس سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی است، افزود: نگاه دولت به حوزه زنان توانمندسازی و فرصت‌آفرینی است و باید این قشر جامعه در تمامی عرصه‌ها بتوانند قدرت اجرایی داشته باشند.

حسینی بیان کرد: انقلاب اسلامی در موضوع توانمندسازی بانوان موفق عمل کرده است و بسیاری از بانوان برای اجرای برخی از امور توانمند شده‌اند.

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع ازدواج در جامعه اسلامی، گفت: نبود برخی از مهارت‌ها در بانوان سبب طلاق شده است ولی در حال حاضر برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق 12 ساعت آموزش پیش از ازدواج برای خانواده‌ها پیش‌بینی‌شده است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: طی پنج‌ماهه نخست امسال 13.2 درصد میزان طلاق در استان کاهش‌یافته است و در سالهای 92 و 93 خراسان رضوی رتبه نخست طلاق در کشور را داشته است ولی اکنون رتبه 8 در کشور را دارد.

حسینی بابیان اینکه در حوزه اقتصاد زنان نسبت به دیگر کشورها دچار عقب‌ماندگی هستیم، بیان کرد: بر اساس اعلام اقتصاددانان دنیا 50 درصد عوامل رشد اقتصادی بانوان جامعه هستند.

وی بابیان اینکه در سال جاری 192 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان تعریف‌شده است و 62 برنامه اجرایی و 17 اولویت اقتصادی موردتوجه قرار دارد، تصریح کرد: طی پنج ماه اخیر صادرات خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافت.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: طی چهار سال اخیر میزان سرمایه‌گذاری در استان 10 برابر افزایش یافت.

حسینی افزود: در سال جاری 160 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری 14 پروژه بزرگ صنعتی با ظرفیت اشتغال‌زایی 6 هزار نفر در سطح استان راه‌اندازی می‌شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بانوان در استان، گفت: طرح توانمندسازی بانوان در 100 روستای استان هدف‌گذاری شده است که با اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی بانوان روستایی توانمند شوند.

حسینی اضافه کرد: 209 نفر از بانوان استان توسط مردم برای نمایندگی در شوراهای اسلامی شهر انتخاب شدند که حضور بانوان نسبت به چهارمین دره انتخابات شوراهای شهر 20 درصد افزایش‌یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 24 بخشدار در سطح خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند.فارس
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.