اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 27 مرداد 1396 / کد مطلب: 12533 / نظرات: 0

امام‌جمعه سبزوار:


برقراری ارتباط با آمریکا راهگشای حل مشکلات اقتصادی کشور نیست


برقراری ارتباط با آمریکا راهگشای حل مشکلات اقتصادی کشور نیست امام‌جمعه سبزوار گفت: در ابتدای شروع فعالیت دولت دوازدهم مسوولین در انتصابات خود به موضوع نفوذ توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به فرارسیدن 30 مرداد به‌عنوان روز جهانی مساجد، اظهار داشت: مساجد در احکام اسلامی از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و هیات امنای مساجد باید به عظمت و جایگاه مساجد توجه کنند.

وی بابیان اینکه ارتقای فعالیت‌های انقلابی و محتوای اسلامی مساجد بسترهای آگاهی بخشی مردم را فراهم می‌کند، افزود: ائمه جماعات مساجد باید در سخنرانی‌های خود موضوع اتحاد و وحدت مسلمانان را موردتوجه قرار دهد.

امام‌جمعه سبزوار ادامه داد: سخنرانی‌های مساجد مردم را به‌سوی وحدت در راستای نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه دعوت می‌کند.

مقیسه با اشاره به فرارسیدن شهادت امام جواد (ع)، بیان کرد: این امام بزرگوار در دوران کودکی مسائل علمی مهمی را مطرح کرد و دریای علم را برای مسلمانان شکافته است.

وی همچنین بابیان اینکه آمریکا و انگلیس برای بازگشت دوباره محمدرضا پهلوی برای مدیریت امور کشور کودتای 28 مرداد را انجام داده است، گفت: کشورهای استکباری مانند انگلیس و آمریکا به دنبال دریافت منافع شخصی خود در ایران بودند، اما دولت مصدق در مقابل زیاده‌خواهی‌های انگلیس ایستاده بود.

امام‌جمعه سبزوار ملی شدن صنعت نفت در ایران را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت مصدق با همکاری آیت‌الله کاشانی دانست و افزود: دولت مصدق ارتباط خوبی با آمریکا داشت، اما  این کشور با دادن پول‌های کلان به ازل و اوباش سرنگونی دولت مصدق را هدف گرفته بودند.

مقیسه بابیان اینکه از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون آمریکا به دنبال کسب منافع خود در منطقه بوده است، بیان کرد: هم‌اکنون کسانی که به دنبال برقراری ارتباط دوستی با آمریکا هستند باید از کودتای 28 مرداد آمریکا علیه دولت مصدق عبرت بگیرند.

وی بابیان اینکه برقراری ارتباط با آمریکا به‌هیچ‌عنوان راهگشای حل مشکلات اقتصادی کشور نیست، تصریح کرد: روشنفکران غرب‌گرا در داخل کشور به دنبال ایجاد ارتباط با کشورهای استکباری هستند، اما آمریکا ثابت کرده است که به دوستی‌های خود پایبند نیست.

امام‌جمعه سبزوار ادامه داد: برخی در داخل کشور با سخنرانی‌های خود به دنبال ترویج جوانان به‌سوی غرب‌گرایی هستند تا آنها را از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی دور کنند.

مقیسه با اشاره به لزوم توجه به مسئله نفوذ در داخل کشور، یادآور شد: در ابتدای شروع فعالیت دولت دوازدهم مسوولین در انتصابات خود به موضوع نفوذ توجه کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.