اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 مرداد 1396 / کد مطلب: 12522 / نظرات: 0


احداث سرای امیر المومنین (ع) در سبزوار کلنگ زنی شد


احداث سرای امیر المومنین ع در سبزوار کلنگ زنی شد احداث سرای امیر المومنین حضرت علی (ع) شنبه شب با حضور عضو خبرگان رهبری، رئیس بنیاد بعثت، امام جمعه موقت اصفهان و مسئولان شهری در زمینی به مساحت 100 متر مربع در دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار کلنگ زنی شد.  
رئیس بنیاد  نهج البلاغه در این مراسم با اشاره به پیشینه تشییع شهر سبزوار گفت: سرای امیر المومنین به منظور معرفی فرهنگ امیرالمومنین (ع) و نهج البلاغه در شهرستان سبزوار تا پایان امسال ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر افزود: در فضای شبیخون فرهنگی دشمنان معرفی فرهنگ امیرالمومنین (ع) و نهج البلاغه نسل جوان را از آسیب‌های جنگ نرم مصون می کند.

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه باید از فضای کتابخانه‌ای به خانواده، جامعه، دانشگاه و نهادها گسترش یابد، گفت: راه‌اندازی این مراکز می تواند به کانونی برای ترویج فرهنگ نهج البلاغه در جامعه تبدیل شوند.

در ادامه این مراسم، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: با توجه به پیشینه تشیع سبزوار و به درخواست مسئولان فرهنگی و امام جمعه این شهر، خانه نهج البلاغه و کتابخانه اختصاصی آن در این دانشگاه ایجاد می‌شود.

جواد حدادنیا افزود: سرای نهج البلاغه امبیرالمومنین حضرت علی (ع) در زمینی به مساحت 100 متر مربع و هزینه یک میلیارد و500 میلیون ریال به کمک خیرین ساخته می شود.

وی ادامه داد: جهت احداث سرای نهج البلاغه تفاهم نامه سه جانبه با بنیاد نهج البلاغه، امام جمعه سبزوار و دانشگاه حکیم به امضا رسید.

«موسسه نهج البلاغه» یکی از مهمترین موسسات وابسته به بنیاد بعثت است که از 2 سال گذشته با هدف تاثیر نهج البلاغه در سطح زندگی، جامعه، دانشگاه، مدیریت و رسانه عرصه ایجاد شد.ایسنا102
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.