اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مرداد 1396 / کد مطلب: 12521 / نظرات: 0


38 درصد مدارس سبزوار فرسوده است


38 درصد مدارس سبزوار فرسوده است مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: 38 درصد مدارس سبزوار فرسوده است که نیاز به مرمت، بهسازی دارد.

 حسن محرابی در نشست خبری اظهار کرد: با احتساب فضاهای فرسوده، آموزش و پرورش سبزوار نیاز به 460 کلاس درس جدید دارد.

وی افزود: از آغاز سال جاری تاکنون خیرین مدرسه ساز 10 میلیارد و 500 میلیارد ریال برای نوسازی و بهسازی به آموزش و پرورش این شهرستان کمک کردند که سه میلیارد و 500 میلیون ریا ل این کمک ها مدرسه یاری بود.

محرابی گفت:مدرسه 18 کلاسه مسکن مهر توحیدشهر و پنج طرح 25 کلاسه و همچنین 12 طرح آموزشی نیمه تمام  با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس در دست اجراست که با بهره برداری از آنها بخش مهمی از مشکل کمبود فضای آموزشی شهرستان برطرف می شود.

وی اظهار کرد: امسال از محل اعتبارات ماده 180 و تملک و دارایی 50 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضای آموزشی به آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص یافت.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در سال تحصیلی جدید برای حل مشکل تحصیلی دانش آموزان عشایر، یک مدرسه روستایی عشایر به صورت متمرکز ایجاد می شود و به آنها سرویس دهی می شود.

محرابی با اشاره به کمبود فضای آموزشی دانش آموزان گفت: میانگین فضای آموزشی  دوره ابتدایی در کشور 4.5 مترمربع است که این فضا در شهر سبزوار 2 متر مربع و دانش آموز متوسطه اول نیز یک ونیم متر با کمبود فضای آموزشی روبرو هستند.ایسنا102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.