اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 15 مرداد 1396 / کد مطلب: 12520 / نظرات: 0


کنگره آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود


کنگره آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سبزوار برگزار می شود  نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نخستین آیین نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی سبزواری؛ خطیب نستوه، مبارز و موسس مدارس تعلیمات اسلامی آذرماه امسال در سبزوار برگزار می شود.

 آیت الله حسن عالمی در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره آیت الله اسلامی در سبزوار افزود: برگزاری همایش نکوداشت بزرگان و عالمان دین در راستای حفظ ارزشهای دینی و هدایتگری نسل جوان است.
وی ادامه داد: بررسی شرح حال بزرگان و مفاخر و برگزاری یادواره برای آنها با هدف بهره بردن از شیوه زندگی آنها بر محور توحید است.
رئیس شورای سیاستگذاری کنگره آیت الله اسلامی گفت: این شخصیت بزرگ شیعه عالمی خستگی ناپذیر، نستوه و ژرف اندیش بود که نسل جوان باید از برجستگی های زندگی وی بهره بگیرد.
آیت الله عالمی افزود: نکات فراوانی در زندگی وی وجود دارد که برای افراد و جریان های دلداده به انقلاب الگو و اسوه است.
امام جمعه موقت اصفهان نیز گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی یکی از بزرگترین عناصر انقلابی و فرهنگی در حکومت طاغوت بود که 183 مدرسه در دوره پهلوی ایجاد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر افزود: این روحانی برجسته سبزواری، موسس جامعه تعلیمات اسلامی در عصر خفقان پهلوی بود که می تواند برای مبلّغان دینی و نسل جوان کشور الگوی بی نظیری باشد.
امام جمعه سبزوار نیز با اشاره به اینکه سبزوار از مهدهای علم و دانش و زادگاه مشاهیر و عالمان بزرگ است، گفت: آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی از سرمایه های دینی فرهنگی شهرستان سبزوار و الگویی برای همه مردم و نسل جوان است.
حجت الاسلام مقیسه افزود: برگزاری مراسم نکوداشت عالمان و شخصیت های دینی برای زنده نگه داشتن مجاهدتهای علمی آنها و آشنا نمودن جوانان با معارف دینی ضروری است.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: کنگره نکوداشت آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سه محور علمی-پژوهشی، آیین شعر حماسی انقلاب و نمایشگاه بیداری اسلامی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.
جواد حدادنیا افزود: این همایش با مساعدت و همکاری نماینده مردم خراسان در مجلس خبرگان رهبری، مدیر بنیاد بعثت و نهج البلاغه، فرمانداری سبزوار، نمایندگان مجلس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، میراث فرهنگی، دفتر تاریخ شفاهی برگزار می شود.
آیت الله شیخ عباسعلی اسلامی در سال 1275 ه. ش در شهر سبزوار متولد شد. وی پس از فراگیری قرآن، دروس ابتدایی و مقدمات علوم دینی در مشهد در سال 1305 ه.ش به عراق عزیمت کرد و به سال 1310 ه.ش در عصر اختناق حکومت رضاشاه به ایران برگشت.
تأسیس مدارس تعلیمات اسلامی در تهران و شهرستانها، تأسیس بیش از 80 مسجد و حسینیه، تأسیس مدارس دینی در شهرستانهای مختلف و دهها کتابخانه بزرگ در شهرهای گوناگون از مهمترین فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی اوست.
آیت الله اسلامی در سال 1364، در سن 99 سالگی در تهران رحلت کرد و در یکی از حجرات صحن بزرگ حرم حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.حمید دلاوری هروی
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.