اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 مرداد 1396 / کد مطلب: 12514 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


باید برای بازگرداندن قبح طلاق به جامعه تلاش کرد


باید برای بازگرداندن قبح طلاق به جامعه تلاش کرد امام جمعه سبزوار گفت: برنامه ریزان و مسئولان باید با انجام فعالیت های مناسب و موثر فرهنگی، تلاش کنند که قبح طلاق به جامعه بازگردد.
حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در نشست شورای فرهنگ عمومی سبزوار با اشاره به احادیثی در خصوص طلاق افزود: باید با معرفی آسیب ها و معایب طلاق و آثار روحی و روانی آن بر خانواده و جامعه، جلو گسترش این پدیده گرفته شود.
وی ادامه داد: یکی از روش ها این است که با بهره از احادیث، روایات و انتشار آن و تبلیغات محیطی در سطح اماکن عمومی قبح طلاق در جامعه و بین نسل جوان نهادینه شود.
امام جمعه سبزوار همچنین با اشاره به اینکه سبزوار شهر مفاخر و اندیشمندان بزرگی است که سهمی درخشانی در فرهنگ و تمدن کشور داشته اند، افزود: باید مرجعی در قالب انجمن یا سازمان مردم نهاد برای تجلیل از چهره های ماندگار و بزرگداشت مفاخر این شهرستان ایجاد شود.
حجت الاسلام مقیسه نصب بنرهای تسلیت در مساجد و اهدای گل به خانواده های داغدار را رفتاری نامناسب و نابه هنجار دانست و گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که روش های جایگزین که در دیگر شهرها مورد استفاده قرار گرفته در این شهرستان نیز فرهنگ سازی شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز در این جلسه گفت: یکی از راه های کاهش پدیده طلاق در جامعه افزایش آموزش های قبل از ازدواج برای زوجین است زیرا آموزش معیارهای انتخاب همسر مناسب، تشخیص سن مناسب ازدواج، ارائه مشاوره آموزش و مهارتهای زندگی نقش موثری در کاهش طلاق دارد.
احمد برادران افزود: کاهش آسیب های اجتماعی، جلوگیری از اسراف منابع انرژی و مساله حفظ محیط زیست باید به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود که یکی از راهها فرهنگ سازی آن از طریق رسانه ها و شبکه ای اجتماعی است.
دادستان عمومی و انقلاب سبزوار نیز در این نشست با اشاره به درخواست مجوز برخی برای برگزاری جشنواره عروس گفت: این مساله عفت عمومی را جریحه دار می کند و مخالف صریح قانون است.
حسین اردمه افزود: بر اساس قانون نمایش زنده لباس حتی در صورت تفکیک جنسیتی و سنی ممنوع است.
وی ادامه داد: این مساله پیامدهای منفی دارد و انتشار تصاویر بانوان در فضای مجازی با نمایش لباس خاص مصداق بارز جرم و اشاعه فحشا است.ایرنا102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.