اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 تير 1396 / کد مطلب: 12498 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


اختصاص 20 میلیارد ریال برای ساماندهی قنات مسجد جامع سبزوار


اختصاص 20 میلیارد ریال برای ساماندهی قنات مسجد جامع سبزوار  معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 10 ستاد مدیریت بحران کشور برای حل مشکلات قنات زیر مسجد جامع سبزوار اختصاص یافت.
[اختصاص 20 میلیارد ریال برای ساماندهی قنات مسجد جامع سبزوار]
احمد برادران در گفت گو با خبرنگاران افزود: قنات زیر این مسجد تاریخی یکی از 13 رشته قنات زیر شهر سبزوار است که به دلایلی از جمله حضور نداشتن مالکان و ریزش سقف و دیواره قنات ها و جمع شدن آب در کانال قنات، مشکلات زیادی را برای این بنای تاریخی به وجود آورده است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر و با تلاش مسئولان امور آب، اداره آب و فاضلاب و اداره جهاد کشاورزی سبزوار راهکارهایی برای لایروبی و هدایت آب این قنات ارائه شد که به دلیل مشکلات اعتباری این طرح ها اجرایی نشد.
برادران عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته و موافقت مالکان قنات و با همکاری امور آب ناحیه سبزوار، برنامه ریزی شد تا لایروبی برای بهره برداری و حل مشکلات این قنات صورت گیرد.
فرماندار سبزوار گفت: همچنین مجوز اختصاص اعتبار برای ساخت کتابخانه مرکزی سبزوار از محل اعتبارات ماده 215 در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اخذ شده است.
برادران افزود:‌ مجوز افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار از پنج فقره به هفت پرواز در هفته به مقصد تهران رگفته شده و موضوع اختصاص اعتبارات برای افزایش طول باند این فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تخصیص 100 درصدی اعتبارات طرح راه آهن سبزوار افزود: با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه 230 میلیارد ریال اعتبار طرح راه آهن سبزوار به صورت کامل اختصاص یافته که روند اجرای طرح را شتاب خواهد بخشید.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.