اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 تير 1396 / کد مطلب: 12489 / نظرات: 0


چوپان جوینی بره های قوچ وحشی را از مرگ نجات داد


چوپان جوینی بره های قوچ وحشی را از مرگ نجات داد  رئیس اداره حفاظت محیط زیست جوین گفت: یک چوپان با نجات 2 بره قوچ و میش وحشی از مرگ حتمی، آنها را به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داد.
محمدحسین شم آبادی افزود: این 2 بره در مسیر مرتع و چرای گوسفندان مشاهده شدند که چوپان دوستدار محیط زیست آنها را از چنگ سگها نجات داد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این بره ها از سوی مادر پذیرفته نشدند لذا مدتی در اداره محیط زیست تحت مراقبت و شیردهی قرار می گیرند و سپس به سایت نگهداری قوچ و میش واقع در کاشمر تحویل داده می شوند.
منطقه شکار ممنوع شهرستان جوین معروف به جوین شمالی با مساحت حدود 13 هزار هکتار بخشی از منطقه حفاظت شده ریوند است که از نظر برخورداری سیمای طبیعی کوهستان، دشت و تپه ماهور از زیستگاههای ارزشمند خراسان رضوی به شمار می‌ رود. در منطقه 75 هزار و 180 هکتاری ریوند حدود 235 گونه مختلف گیاهی، 30 گونه پرنده و 10 گونه پستاندار وحشی شناسایی شده اند.
این منطقه گونه‌ های جانوری و گیاهی ارزشمند همچون آهو، کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ و کفتار، کبک، تیهو، هوبره، بالابان و درختان و انواع پرندگان شکاری همچون شاهین، عقاب طلایی و سارگپه را در خود جای داده است.ایرنا 102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.