اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 14 آذر 1390 / کد مطلب: 1248 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


عاشورا یك سرمشق دائمی برای امت های اسلامی است


عاشورا یك سرمشق دائمی برای امت های اسلامی است  امام جمعه سبزوار گفت: عاشورا یك فرهنگ و سرمشق دائمی برای امت های اسلامی است. 
 ، حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین ابراهیمی' در جمع مردم شهرستان سبزوار نهضت عظیم عاشورا را یك دانشگاه و فرهنگ معرفی كرد و افزود: عاشورا دانشگاه است اما نه یك دانشگاه معمولی كه فقط در یك یا چند زمینه برنامه داشته باشد.

وی ادامه داد: عاشورا یك دوره اعتقادات است و در آن محبت ،ایثار، علم، فرهنگ ،تربیت و اخلاق، جنگ ،جهاد و ... نهفته است .

وی با اظهار اینكه روز عاشورا فی نفسه خیلی با روزهای دیگر تفاوتی نداشت افزود: این حضرت اباعبدلله (ع) بود كه به این روز افتخار و عظمت داد.

وی با مطرح كردن این پرسش كه 'چرا نام عده خاصی در عاشورا درخشید؟' افزود: به عنوان نمونه در بمباران ها ، حملات ناجوانمردانه استكبار جهانی ،در هشت سال دفاع مقدس و غیر اینها كودكان و شیرخواران زیادی از دست رفتند اما نام حضرت علی اصغر (ع) جاودانه شده است .

وی با یادآور شدن اینكه عاشورا باطنی بسیار غنی دارد افزود: واقعه شهادت حضرت علی اصغر (ع) ماهیت دشمن را اشكار كرد.

رییس شورای فرهنگی عمومی سبزوار با تاكید بر اینكه باید به درس های عاشورا توجه داشته باشیم یكی از درس های آن را امر به معروف و نهی از منكر معرفی كرد و گفت: امروز اجرای این فریضه الهی برای آنها كه واجد شرایط هستند از بزرگترین واجبات است.

وی ادامه داد: اگر قیام حضرت اباعبدا... (ع) در روز عاشورا نمی بود امروز نه حسینیه ، نه مسجد و ... بود و باید توجه داشته باشیم كه امام حسین برای دین فدا شدند. ایرنا 

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.