اخبار سبزوار پيام : حوادث


اخبار » حوادث / تاریخ خبر: 21 تير 1396 / کد مطلب: 12479 / نظرات: 0


پیکر مقنی سبزواری درون چاه پیدا شد


پیکر مقنی سبزواری درون چاه پیدا شد  معاون عملیات سازمان آتش نشانی سبزوار گفت: با تلاش گروه جستجو و نجات پیکر بی جان یک مقنی در حادثه قنات روستای عشرت آباد بخش مرکزی این شهرستان پیدا شد.
هادی زارعی افزود: این مقنی 47 ساله عصر دیروز برای انجام عملیات لایروبی وارد چاه پنج متری اما به دلیل نامعلومی دچار حادثه شد و به علت افزایش حجم آب قنات پیکر وی در 100 متری شمال محل حادثه در یکی از چاههای قنات روستای عشرت آباد پیدا شد.
او گفت: آتش نشانان از دیروز عملیات جستجو و نجات را با اعلام مالک چاه مبنی بر گم شدن مقنی آغاز کردند که پس از 23 ساعت جسد در چاهی به عمق 12 متر پیدا شد.
فرمانده انتظامی سبزوار نیز پس از پایان این عملیات گفت: روز گذشته سه نفر از مقنیان به درخواست مالک چاه برای لایروبی قنات روستای عشرت آباد وارد چاهی به عمق پنج متر می شوند.
سرهنگ سید محمد هاشم زاده هاشمی افزود: با اعلام مالک مبنی بر مفقود شدن یکی از مقنیان ماموران انتظامی این شهرستان در محل حضور و عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.
وی افزود: هنوز نمی توان علت فوت این فرد را اعلام کرد و ماموران اداره آگاهی در حال بررسی دلایل مرگ این فرد هستند.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز در این زمینه گفت: طول این قنات حدود یک هزار متر و دبی آب خروجی آن 2 لیتر در ثانیه است.
منصور برغمدی افزود: مالکان این قنات اقدام به لایروبی کرده بودند که بر اثر بی احتیاطی از سوی مقنی و کارگران یکی از آنها جان خود را از دست داد که با تلاش نیروهای امدادی جنازه این فرد کشف شده است.
یک هفتم قناتهای خراسان رضوی در شهرستان سبزوار قرار دارد. هزار و 12 قنات به طول هزار و 155 کیلومتر با دبی استحصالی چهار هزار لیتر در ثانیه در سبزوار وجود دارد.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.