اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 تير 1396 / کد مطلب: 12476 / نظرات: 0


شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در توانمندی و افزایش آگاهی زنان دارد


شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در توانمندی و افزایش آگاهی زنان دارد مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: شبکه‌های اجتماعی در صورت هدف‌گذاری و تولیدات بومی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی  نقش موثری در توانمندی و افزایش آگاهی زنان دارد.

 فرشته حسین ‌زاده سلجوقی در همایش استانی نقش نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محورهای «عفاف و حجاب»، «حجاب، فلسفه و اهداف»، «عفاف و حجاب و مسئولیت همگانی»، «سازمان‌ها و نهادها، نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب» که در سالن همایش‌های تالار فرهنگیان سبزوار برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: 60درصد کاربران رسانه‌ها و فضای مجازی زنان هستند که با استفاده صحیح می‌توانند مهارت‌های مختلفی را فرا بگیرند.

وی اظهار کرد: با ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف از طریق این شبکه‌ها می‌توان با هزینه ناشی از صرفه‌جویی فعالیت زنان خانوار به رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

حسین ‌زاده سلجوقی عنوان کرد: شبکه‌های مجازی با ایجاد کارآفرینی زنان خانه‌دار علاوه بر کسب در آمد و توانمندی بانوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: بانوان از طریق  آموزش هنرها و صنایع دستی حتی می‌توانند  کالاهای تولیدی خور را با بهره   شبکه‌ها اجتماعی به  فروش برسانند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان همچنین با اشاره به نقش موثر سمن‌ها در ارتقای آگاهی بانوان گفت: در حال حاضر  185 سمن در حوزه خانواده و مسائل زنان در خراسان‌رضوی فعال هستند.

سلجوقی با اشاره به رعایت عفاف و حجاب مجوز ورود به فعالیت‌های اجتماعی بانوان است، ادامه داد: حفظ حجاب سبب پیوند خانواده و استحکام جامعه می‌شود.

حسین ‌زاده سلجوقی گفت: در برنامه ششم توسعه  به تحقق عدالت جنسی توجه شده و موارد و قوانینی که زنان از تبعیض رنج می‌برند تعدیل می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال افزود: اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی، مدل اجتماعی اقتصاد مقاومتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز با گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: همایش استانی عفاف و حجاب در راستای ترویج و تحکیم ارزش‌های دینی بین جامعه دانش‌آموزی است.

علی منصوریان افزود: 320 مقاله با موضوع عفاف و حجاب از سوی همکاران فرهنگی به دبیرخانه این همایش استانی در سبزوار ارسال شد که پس از داوری 80 مقاله بعنوان منتخب برگزیده شد و سه مقاله در این همایش ارائه شد.

وی اظهار کرد: در بخش عکس با موضوع عفاف و حجاب نیز 50 عکس از سوی دانش‌آموزان دختر سراسر استان به این همایش ارسال شد.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: ترویج عفاف و حجاب میان دانش آموزان نیازمند عزم همگانی است.

حسن محرابی افزود: رعایت حجاب از سوی مروجان این مسئله بعنوان الگوه‌های رفتاری در اجتماع نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارد.

وی با اشاره به نقش مثبت یکسان سازی لباس مدارس در نهادینه کردن فرهنگ حجاب ادامه داد:  از 52 هزار دانش آموز این شهرستان، 47 هزار دانش آموز پوشش یکسانی دارند.

وی گفت: همچنین دوخت این لباس‌ها در گارگاه‌های خیاطی شهرستان صورت می‌گیرد که این عامل در توسعه اشتغال شهرستان موثر است.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد ارتقای فرهنگ حجاب بین بانوان و حمایت از کالا و تولیدات داخلی برپا شد.ایسنا102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.