اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 6 تير 1396 / کد مطلب: 12452 / نظرات: 0


تدوین «به سوی بهانگر» آغاز شد


منصور فروزش مستندی با عنوان «به سوی بهانگر» که به معرفی روستایی با همین عنوان در حوالی سبزوار واقع در شهرستان #داورزن می پردازد،
منصور فروزش کارگردان عرصه مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: بعد از یک سال تصویربرداری جدیدترین اثرم با عنوان «به سوی بهانگر» به پایان رسید و به تازگی تدوین این مستند ۳۰ دقیقه ای با همکاری رضا کشاورز آغاز کرده ایم و تا ۱۰ روز دیگر اولین نسخه آن را ارایه می دهیم. این اثر در واقع مستندی مشاهده گر از منطقه ای بکر و دیدنی در شهرستان #داورزن است.

وی افزود: جذابیت های تاریخی این منطقه، محیط دست نخورده، اتفاقات تاریخی که در آنجا رخ داده است، بناهای تاریخی و همچنین طبیعت بکر آنجا ما را بر آن داشت تا به ساخت مستندی در همین رابطه بپردازیم و به همین ترتیب حدود یک سال برای ضبط آن زمان گذاشتیم.

فروزش بیان کرد: «به سوی بهانگر» به تهیه کنندگی محسن کچویی کاملا در بخش خصوصی ساخته شد و در نظر داریم در مرحله پخش و معرفی آن فعالیت های ویژه ای انجام دهیم تا مخاطب بیشتری این اثر را ببیند و به فراخور آن منطقه ای ناشناخته اما بسیار دیدنی روستای بهانگر و روستاهای اطراف آن شناسانده شود.

این کارگردان اظهار کرد: ما ساخت «به سوی بهانگر» را از یک جای کویری در این منطقه آغاز کردیم. در این منطقه مردم مشکل کمبود آب داشتند زیرا کویر در این چند سال حدود ۱۰ کیلومتر پیشروی کرده است. جالب اینجا است که این منطقه کویری تا ۵۰ سال پیش ۷ آسیاب آبی فعال داشته، اما امروز واقعا یک بیابان و کویر سوزان است. حالا در کنار همین منطقه غیرقابل کشت منطقه ای کوهستانی قرار دارد که از کویر پایین دست بسیار متفاوت است.

وی عنوان کرد: البته طبیعت تنها موضوع این فیلم نیست و در واقع ما با یک مستند سفرنامه ای مواجه هستیم که به فراخور نیاز مخاطب به تاریخ، طبیعت و مختصات جغرافیایی منطقه می پردازد. حتی زندگی عادی مردم به صورتی دقیق و جذاب به تصویر کشیده شده است.

فروزش در پایان گفت: به نظر می رسد مستندساز و فیلمساز گاهی موظف است به دور از هر ژست آرتیستی و روشنفکرانه و به دور از تعلق خاطر به تایید این طرف و آن طرف فیلم هایی بسازد که هم دل خود او را راضی کند و هم بارقه ای از امید در دل آدم های مقابل دوربین ایجاد کند. ایده ساخت این مستند از سوی تهیه کننده اساسا ایجاد همین امید در دل مردمی بود که به نظر می رسد سال ها است، دیده نشده اند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.