اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 31 خرداد 1396 / کد مطلب: 12421 / نظرات: 0

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی مطرح کرد:


پیش‌بینی عضویت بیش از 200 نفر در کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی


پیش‌بینی عضویت بیش از 200 نفر در کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: با افتتاح کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی پیش بینی می شود، حدود 220 نفر از فعالان رسانه ای منطقه سبزوار و شهرستان های اطراف تحت پوشش خدمات این کانون قرار بگیرند.
به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، عباس محمدیان در گفتگو با خبرنگار اسرارنامه افزود: برنامه سازمان بسیج رسانه ای خراسان رضوی این است که بدون دخالت دادن انگیزه های سیاسی حقیقتاً از همه اصحاب رسانه حمایت کند و در این راستا خدمات این سازمان شامل حال قشر وسیعی از فعالان رسانه ای اعم از خبرنگاران، عکاسان خبری، نویسندگان، مستندسازان، مدیران مسئول، فعالان رسانه ای دیگر درعرصه های چاپ، توزیع، حمل و نقل، طراحی و صفحه آرایی و ... را در بر خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه کانون تخصصی بسیج رسانه ، کانون عشق و دلدادگی برای جامعه رسانه ای کشور خواهد بود، عنوان کرد:  برنامه ششم توسعه به تصویب رسید بدون اینکه در هیچ کجای این برنامه حتی یک مرتبه اسمی از خبرنگاران آورده شود و این یک ضعف بزرگ است که سازمان بسیج رسانه کشور برای جبران این ضعف در حال حاضر پیش نویس طرحی را تهیه کرده و برای نمایندگان مجلس فرستاده است که بحث بیمه خبرنگاران، امنیت شغلی و سایر حمایت های لازم برای فعالان رسانه ای را مد نظر قرار داده است.
 
محمدیان سپس گفت: وزیر وزارت ارشاد فقط صدور مجوز برای رسانه ها نیست، بلکه باید حمایت همه جانبه ای از فعالان رسانه ای نیز به عمل آورد وازجمله مواردی که باید مورد توجه و حمایت بیشتر دولتمردان قرار گیرد بحث پرداخت یارانه به رسانه های الکترونیک نظیر سایت ها و یا رسانه های فعال در فضای مجازی است.
 
وی تصریح کرد: امروز میزان اثرگذاری فضای مجازی در افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و بر اساس بررسی هایی که انجام شده است حدود 66 درصد مردم ما در حال حاضر اخبار روز را از فضای مجازی دریافت می کنند و بنابراین جای سئوال است که چرا رسانه های فعال در محیط اینترنت و فضای مجازی نظیر نشریات کاغذی از یارانه و سایر حمایت های دولتی برخوردار نمی شوند و هیچ کار زیربنایی برای فعالان این عرصه نشده است؟
 
رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی سپس درباره مدیریت کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی گفت: مسئولیت راه اندازی و مدیریت این کانون برعهده یکی از پیشکسوتان عرصه خبر خراسان رضوی محمدمهرنیا است که از ذخایر ارزشی جامعه رسانه است و شاگردان زیادی را تربیت کرده و امیدواریم با مدیریت ایشان یکی از کانون های موفق بسیج رسانه را در استان داشته باشیم.
 
وی همچنین اظهار داشت: کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی از بزرگترین کانون های استان خواهد بود که شهرستان جوین، جغتای، خوشاب و داورزن را نیز در بر خواهد گرفت و مدتی پس از افتتاح کانون سبزوار در این شهرستان ها نیز دفاتر محلی راه اندازی خواهد شد.
 
عباس محمدیان سپس با اشاره به اینکه مکان استقرار کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در سبزوار و امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن نیز تأمین شده افزود: مکان اختصاص یافته به بسیج رسانه ای سبزوار دائمی است و قرار این کانون در زمینه ارائه آموزش های تخصصی، کادرسازی، پیگیری امور خبرنگاران و فعالان رسانه ای غرب خراسان رضوی و ... را در رأس فعالیت های خود داشته باشد.
 
وی در پایان گفت: ابتدا قرار بود افتتاح کانون تخصصی بسیج رسانه غرب خراسان رضوی در روز میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) صورت بگیرد، اما به وقت دیگری در آینده نزدیک موکول شد و انشاالله در روز افتتاح برنامه ی خوبی با حضور مسئولان ارشد استانی و احتمالا کشوری اجرا خواهد شد.
 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.