اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 28 خرداد 1396 / کد مطلب: 12412 / نظرات: 0


تکمیل فاضلاب سبزوار نیازمند 630 میلیارد ریال اعتبار


تکمیل فاضلاب سبزوار نیازمند 630 میلیارد ریال اعتبار  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار گفت: تکمیل طرحهای نیمه تمام فاضلاب این شهرستان شامل اجرای خط جمع آوری و توسعه تصفیه خانه به 630 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
حسین ریاضی افزود: از 500 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب سبزوار 430 کیلومتر آن اجرا شده و 70 کیلومتر باقی مانده است.
وی ادامه داد: همچنین اجرای طرح مدل توسعه تصفیه خانه فعلی شهر سبزوار با سه کیلومتر خط انتقال در دستور کار قرار دارد که نیازمند مساعدت مسئولان استانی و تامین اعتبارات است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سبزوار گفت: ظرفیت تصفیه خانه فعلی شهر سبزوار 20 هزار متر مکعب در هر شبانه روز است که با توجه به افزایش جمعیت شهری تصفیه خانه فعلی نیاز به توسعه دارد.
وی قدمت شبکه جمع آوری فاضلاب شهر سبزوار را حدود 30 سال ذکر و بیان کرد: 180 کیلومتر از این شبکه جمع آوری فرسوده و نیازمند تامین اعتبار برای بهسازی و نوسازی است.
او افزود: برنامه ریزی شد تا امسال با همکاری بخش خصوصی شرکت آب و فاضلاب سبزوار 40 کیلومتر از این خط انتقال اصلاح و توسعه داده شود. برای 30 کیلومتر از این طرح اسناد مناقصه تدوین و برای 10 کیلومتر نیز مناقصه برگزار و پیمانکار پروژه تعیین شده است.
وی یکی از مهمترین مشکلات شهر سبزوار را اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب توحیدشهر ذکر و بیان کرد: با اتمام ساخت واحدهای مسکن مهر و افزایش جمعیت این منطقه حجم زیادی از فاضلاب وارد شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فعلی شهر سبزوار شد.
ریاضی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فعلی شهر سبزوار پاسخگوی نیاز شهر سبزوار با این حجم ورودی فاضلاب نیست گفت: در همین جهت اجرای طرح تصفیه خانه شبکه انتقال فاضلاب توحیدشهر در محدوده این شهرک در دستور کار قرار گرفت. برای اجرای طرح تصفیه خانه توحیدشهر 450 میلیارد ریال از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت بی.او.تی اختصاص یافت.
وی افزود: برای اجرای خط انتقال مرحله دوم فاضلاب توحیدشهر به طول 8،5 کیلومتر 20 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که این طرح نیز با مشارکت بخش خصوصی اجرا می شود.
او ادامه داد: با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکلات آب و فاضلاب ساکنان توحیدشهر و سایت مسکن مهر برطرف می شود و بهره برداری و نگهداری آن نیز به مدت 20 سال در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.
وی گفت: همچنین طرح ایجاد خط لوله انتقال فاضلاب مسکن مهر و توحیدشهر همزمان با اجرای طرح تصفیه خانه آغاز می شود که اکنون در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار است.
او با اشاره به تاخیر در نصب چهار هزار و 500 انشعاب فاضلاب در سطح شهر سبزوار افزود: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 300 انشعاب فاضلاب از این تعداد نصب شده و امید است تا پایان امسال این طرح به اتمام برسد.
وی ادامه داد: از محل منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب سبزوار 16 میلیارد ریال برای اجرای شبکه جمع آوری در منطقه غرب سبزوار اختصاص یافت.ایرنا 102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.