اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 خرداد 1396 / کد مطلب: 12385 / نظرات: 0

نماینده سازمان بهداشت جهانی:


25درصد مردان ایرانی سیگار می کشند


25درصد مردان ایرانی سیگار می کشند  نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: 25درصد مردان و بیش از سه درصد زنان ایرانی مصرف کننده دخانیات و به طور متوسط بیش از 14 درصد ایرانیان مصرف کننده سیگار و قلیان هستند.
به گزارش خبرنگار سلامت ایرنا، ثمین صدیق روز چهارشنبه در نشست روز جهانی دخانیات در وزارت بهداشت افزود: ایران از حدود 10 سال پیش با امضای کنوانسیون جهانی مبارزه با دخانیات برای کنترل مصرف مواد دخانی اقدامات زیادی را شروع کرده و به تعهدات خود پایبند بوده است.
وی اظهار کرد: در کنوانسیون های جهانی مبارزه با دخانیات، 6 استراتژی معرفی شده است که ایران در اجرای پنج استراتژی آن موفق بوده است اما در مورد استراتژی ششم که افزایش مالیات سیگار برای کاهش مصرف آن بوده است، موفقیت زیادی نداشته است.
صدیق خاطرنشان کرد: سالانه هفت میلیون نفر در جهان بر اثر عوارض مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند که یک میلیون نفر از این شمار، خودشان مصرف کننده مستقیم مواد دخانی نیستند و در معرض دود دسته دوم و سوم دخانیات قرار می‌گیرند.
نماینده سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: یکی از الزامات مهم مبارزه با دخانیات دور نگهداشتن کودکان و افراد غیر سیگاری از دود دسته دوم و دسته سوم سیگار است.
وی اضافه کرد: گام بعدی، کمک به ترک سیگار و دخانیات در بین مصرف کنندگان آن است و باید کلینیک های ترک مواد دخانی در همه جای کشور در دسترس مردم باشد و پیام های هشداردهنده افزایش یابد ؛ ضمن اینکه این پیام ها روی همه مواد دخانی درج شود تا اشتیاق مصرف کنندگان کاهش یابد.
صدیق گفت: علاوه بر آن باید اماکن عمومی بیشتری از مصرف دخانیات پاک شود و مصرف مواد دخانی باید به طور کلی در اماکن عمومی ممنوع شود، البته در این راه باید دستگاه ها با وزارت بهداشت همکاری کنند زیرا مبارزه با دخانیات فقط وظیفه وزارت بهداشت نیست.
صدیق اظهار کرد: علاوه بر آن باید مالیات سیگار افزایش یابد و مطابق قانون درآمد مالیات سیگار در اختیار وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد تا برای پیشگیری از مصرف دخانیات و به نفع همه مردم هزینه شود.
نماینده سازمان بهداشت جهانی گفت: تحقیقات جهانی نشان داده است که 10 درصد افزایش مالیات سیگار به کاهش هشت درصدی مصرف سیگار منجر می‌شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.