اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 10 خرداد 1396 / کد مطلب: 12382 / نظرات: 0


ساختمان مجهز معاونت خدمات مشترکین آبفای سبزوار افتتاح شد


مجهزترین  ساختمان معاونت خدمات مشترکین شرکت آبفا خراسان رضوی در سبزوار با حضور امام جمعه ، فرماندار، دادستان ، رییس دادگستری ، رییس واعضای شورای اسلامی ، مدیرعامل ومعاونین شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان افتتاح شد .
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سبزوار ، در این مراسم مدیر عامل شرکت تبصره دو آب و فاضلاب سبزوار گزارشی از وضعیت آب سبزوار ارائه کرد و گفت : شهر سبزوار با جمعیت حدود 250هزارنفر ، 92 هزار اشتراک آب و 78 هزار اشتراک فاضلاب را خدمات رسانی می کند .
حسین ریاضی افزود :  آب شهر سبزوار از 35 حلقه چاه با توان تولید حدود 1000لیتر بر ثانیه تامین می شود .
وی با بیان اینکه آب شرب مشترکان  از مناطق کسکن ، کلوت و بفره استحصال می شود افزود : 60 درصد آب از منطقه بفره تامین می شود که قطب اصلی تامین آب شرب می باشد.
وی گفت : مجوز احداث خط انتقال و تجهیز چاه شماره 10 کلوت اخذ که با اجرای این پروژه 20 لیتر برثانیه به ظرفیت تولید شهر اضافه می شود  .
وی اعتبار این پروژه را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و از تولید 23 میلیون و 400 هزار مترمکعب آب
طی سال گذشته در این شرکت خبر داد.
ریاضی در خصوص پروژه فاضلاب شهر سبزوار هم عنوان کرد : شبکه فاضلاب حدود 200 هزار نفر معادل 80 درصد جمعیت سبزوار  را پوشش می دهد.
وی همچنین گفت : 420 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب انجام شده است.
 ریاضی یکی از مشکلات سبزوار را بلا تکلیفی  انشعابات آب و فاضلاب فروش رفته دانست  که این کار ساماندهی شد و در 4 ماه اخیر هزارو300 انشعاب آب و هزارو300 انشعاب فاضلاب وصل شد و مابقی  در سال جاری وصل خواهد شد .
معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت: 30 درصد از هدررفت آب در سبزوار مربوط به فرسودگی شبکه های انتقال است.
  احمد برادران با بیان اینکه مدیریت شهری سبزوار با بحران استاندارد مصرف آب توسط مشترکان مواجه است، افزود: میزان مصرف آب در سبزوار در مدت زمان اوج مصرف در روزهای تابستان به بیش از 360 لیتر بر 24 ساعت می رسد که این رقم بیش از شاخص استاندارد است.
وی گفت: تکمیل طرح تصفیه خانه توحیدشهر، اجرای طرح آبرسانی به شهر ششتمد سبزوار و تکمیل شبکه فاضلاب سبزوار از مهمترین نیازهای منطقه است که انتظار می رود با تخصیص اعتبارات استانی و ملی عملی شود.
در ادامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت : علیرغم تنش آبی در 29 شهر استان خراسان رضوی، مشکلی برای تامین آب مورد نیاز مشترکان در این استان وجود ندارد.
  حسین اسماعیلیان افزود: در برخی شهرهای استان میزان تولید و مصرف آب برابر است که با برنامه ریزی و صرفه جویی در مصرف آب، تاکنون شهروندان با مشکل قطع و یا جیره بندی آب مواجه نشده اند.
وی ادامه داد: برای حل مشکل شبکه فرسوده آب شهر سبزوار نیز 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری اضطراری نیاز است که مجوزهای اجرای این طرح گرفته  شده و به زودی وارد مرحله اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی عنوان کرد: هم اکنون 23 خدمت در بخش خدمات به مشترکان به صورت غیرحضوری ارائه می شود که گام مهمی در کاهش هزینه و وقت دارد.
به گزارش روابط عمومی آبفای سبزوارساختمان معاونت خدمات مشترکین با 207 متر زیربنا و صرف 880 میلیون ریال اعتبار  در مدت سه ماه ساخته شده است.
ارتقای کیفیت خدمات، حفظ و ارتقای انگیزه کاری و سلامت کارکنان، ارتقاء فن آوری و افزایش رضایت مشترکان وارباب رجوع ، کاهش هزینه ها در راستای اقتصاد مقاومتی  و سیستم ایمنی وبهداشت ز مهمترین اهداف این مجموعه می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.