اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 آذر 1390 / کد مطلب: 1237 / نظرات: 0

بخشدار ششتمد سبزوار:


برای مقابله با سیل مردم درحفظ بستر رودخانه ها و نگهداری مراتع همكاری كنند


برای مقابله با سیل مردم درحفظ بستر رودخانه ها و نگهداری مراتع همكاری كنند
 بخشدار ششتمد سبزوار گفت: مردم در حفظ بستر رودخانه ها و نگهداری مراتع همكاری كنند تا شاهد بروز سیلاب های بزرگ و خطرناك در بخش نباشیم. 
   
 ' مهدی بهادری'  در گفت و گو با ایرنا با اشاره به سیل اخیر روستای شامكان این بخش و كشته شدن یكی از اهالی آن افزود: طبق بررسی ستاد حوادث بخش ،تجاوز برخی اهالی به بستر و حریم رودخانه ها و انحراف سیلاب از مسیر خود و نبود پوشش گیاهی مناسب در حوزه های آبریز از دلایل اینگونه سیلاب ها است.

' 26 آبان امسال یكی از روستائیان شامكان سبزوار با خودرو پراید در محور ورودی این روستا طعمه سیل شد. '

وی نامناسب بودن پل های مسیر و نداشتن نرده های حفاظتی و نبود فعالیت های آبخیزداری در بالادست و حوزه های آبریز را از دیگر عوامل سیلاب ذكر كرد.

بخشدار ششتمد از تهیه سند آمادگی بخش به ویژه در حوزه برخورد با سیلابها خبر داد و گفت: پس از اجرای مانور سیلاب در بخش به تهیه این سند می پردازیم.

وی با اظهار اینكه بخش ششتمد هر ساله به دلیل كوهستانی بودن و وجود رودخانه های فصلی متعدد با مشكل سیلاب مواجه است تهیه این سند را ضروری دانست.

وی خاطر نشان كرد: در سند آمادگی بخش تمام راهكارهای لازم برای رسیدن دستگاه های اجرایی و مردم به سطح آمادگی قابل قبول و مطابق با استانداردها در بازه زمانی مشخص برای داشتن حداقل حادثه پرداخته می شود.

وی با بیان اینكه مقدمات لازم برای اجرای مانور سیلاب بخش با حضور همه دستگاه های امدادی شهرستان فراهم شده، گفت: اجرای آن را تا پایان امسال در نظر داریم كه با اجرای این مانور به عنوان یك كار علمی كتابچه ای تهیه خواهد شد.

بخشدار ششتمد سبزوار خواستار پیگیری معاون استاندار و فرماندار و نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبار لازم برای احداث دو پل بزرگ در منطقه شامكان هم شد .

وی به بخشی از تصمیمات ستاد حوادث این بخش برای جلوگیری از خطر سیلاب در منطقه شامكان و دیگر نقاط ششتمد اشاره كرد.

این مسوول گفت: ایجاد شركت تعاونی مرتعكاری برای كمك به افزایش پوشش گیاهی ، بررسی حوزه برای در دستور كار قرار گرفتن انجام فعالیت های آبخیزداری توسط اداره منابع طبیعی و توجه بیشتر اداره راه و ترابری به سطح ایمنی پل های منطقه و بررسی آبراه های حوزه های مستعد سیلاب از مصوبات این ستاد بود.

وی از برگزاری آموزش همگانی رفتار مناسب در مواقع بروز سیلاب ها توسط هلال احمر برای مردم این بخش هم خبر داد و گفت: این آموزش به منظور جلوگیری از حوادثی نظیر كشته شدن یكی از اهالی روستای شامكان ششتمد برگزار می شود.

وی در مورد اجرایی شدن مصوبات ستاد حوادث بخش ششتمد گفت: بخشی از مصوبات این بخش به ویژه در حوزه اداره راه عملیاتی نشده كه تذكرات لازم به نماینده اداره راه حاضر در جلسه ستاد حوادث داده شد .

ششتمد از بخش های تابعه سبزوار در جنوب شرقی این شهرستان واقع است .

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.