اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12331 / نظرات: 0


آئین اختتامیه جشنواره قصه های قرآن، نردبان آسمان در سبزوار برگزار شد


آئین اختتامیه جشنواره قصه های قرآن نردبان آسمان در سبزوار برگزار شد  آئین اختتامیه نخستین جشنواره استانی 'قصه های قرآن، نردبان آسمان' با حضور معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و مسئولان شهرستان سبزوار برگزار شد
 حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب در مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره قرآنی گفت: یک هزار و 68 اثر در قالب پنج هزار و 800 دقیقه فایل صوتی چهار تا هفت دقیقه ای به این جشنواره ارسال شد.
وی افزود: در این فایل های صوتی که از 40 شهر خراسان رضوی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، جلد پنجم کتاب 'قصه های خوب برای بچه های خوب' اثر مهدی آذر یزدی قرائت شده بود.
وی ادامه داد: در مرحله اول این جشنواره 114 اثر انتخاب شد و در مرحله دوم 14 اثر به عنوان آثار برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هدف این جشنواره شناسایی استعدادهای قرآنی استان و ترویج سبک زندگی قرآنی در سنین کودکی و نوجوانی است.
وی افزود: امروز جامعه به شدت نیازمند ترویج فرهنگ قرآنی است و سبک زندگی قرآنی با برگزاری این جشنواره ها نهادینه می شود .
کاظمی نسب ادامه داد: در دنیای امروز که فضای مجازی به دنیای واقعی افراد تبدیل شده و دامنه آسیب های اجتماعی گسترش یافته است، درمان آسیب های اجتماعی و امنیت اجتماعی جامعه در انس با قرآن شکل می گیرد.
او گفت: امروز نهضت قرآنی نیاز روز جامعه است و باید با همکاری نهادهای فرهنگی زمینه انس نوجوانان و جوانان با قرآن فراهم شود.
کاظمی نسب افزود: 260 موسسه قرآن و عترت در زمینه آموزش، تبلیغ و برگزاری همایش های دینی و قرآنی در استان وجود دارد و بیش از یک هزار و 700 کانون فرهنگی و هنری مسجد در زمینه نشر فرهنگ قرآن و عترت در سطح این استان فعال هستند.
مسئول موسسه قرآن و عترت سبزوار نیز گفت: 10موسسه قرآنی با 600 عضو در زمینه آموزش و فعالیت های قرآنی در سطح این شهرستان فعالیت می کنند.
اسماعیل عسکری افزود: همچنین بیش از 130 کانون فرهنگی و هنری در زمینه فعالیت های قرآنی و فرهنگی در مساجد شهرستان سبزوار فعال هستند.
در این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی قصه های قرآن تقدیر شد.ایرنا 102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.