اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12330 / نظرات: 0


24 درصد روستاییان و عشایر خراسان رضوی زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان


24 درصد روستاییان و عشایر خراسان رضوی زیر پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان  مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: 24 درصد جمعیت روستایی این استان در قالب 128 هزار خانوار کشاورز روستایی و عشایری زیر پوشش این بیمه قرار دارند.
محمود کاظمی روز سه شنبه در دیدار با فرماندار سبزوار افزود: در حوزه تعهدات این صندوق 3 هزار و 900 خانوار مستمری بگیر در خراسان رضوی نیز از خدمات بیمه از کارافتادگی بهره مند شدند.
وی به خدمات دولت یازدهم در حوزه روستایی اشاره و بیان کرد: با برداشتن سقف سنی 18 سال، مردم با هر سنی و بر اساس سطوح درآمدی مختلف صندوق بیمه روستاییان و عشایر می توانند زیر پوشش آن قرار گیرند.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد با 70 سال سن و 10 سال سابقه بیمه مشکلات بسیاری از کشاورزان برطرف می شود.
وی گفت: دولت یازدهم برای حمایت از کشاورزانی که ساکن روستا نیستند نیز طرح بیمه کشاورزان غیرساکن روستا را از سال 1393 اجرا کرده است.
کاظمی در ادامه همچنین اظهار کرد: 45 درصد خانوارهای شهرستان سبزوار زیر پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرار دارند که از ضریب پوشش استان بالاتر است.
فرماندار ویژه سبزوار نیز در این نشست گفت: دولت یازدهم با توجه به توسعه پایدار روستایی خدمات کم نظیری به روستاییان ارائه کرده است.
احمد برادران افزود: پرداخت بیمه روستاییان و عشایر با کمترین پرداختی و برخورداری از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی یکی از همین موارد است.
وی ادامه داد: رسانه ها با اطلاع رسانی خدمات دولت در این حوزه نسبت به امر فرهنگ سازی و رغبت روستاییان به استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اقدام کنند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال 1384 زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد و به روستاییان کشاورز ساکن و غیرساکن در روستا و عشایر خدمات بیمه ای ارائه می دهد.ایرنا102/



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.