اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 3 ارديبهشت 1396 / کد مطلب: 12316 / نظرات: 0

نماينده مردم سبزوار:


مجلس و دولت تعامل مناسب برای رونق اقتصادی کشور دارند


مجلس و دولت تعامل مناسب برای رونق اقتصادی کشور دارند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت در کنار یکدیگر تعامل مناسب و خوبی در زمینه بستر سازی برای رونق اقتصادی کشور دارند.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: دولت یازدهم در بیش از سه سال گذشته تلاش بسیار برای بهبود شرایط اقتصادی کشور کرد که سبب شد سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بخش صنعت و تولید کشور بیش از پیش علاقه نشان دهند.
وی با بیان اینکه اقدامات دولت در عرصه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی کشور نمایشی و پوپولیستی نیست، اظهار کرد: قطار رونق، تولید و صنعت کشور در قبل از سال 1392 از روی ریل خارج شده بود و در مسیری حرکت می کرد که سرانجام آن نابودی و ورشکستگی کشور بود.
وی گفت: در دولت یازدهم زمینه برای حضور سرمایه گذاران و بازرگانان ایرانی در کشورهای خارجی فراهم شد و حمایت از تولیدات محصولات ایرانی، زمینه سازی برای صادرات محصولات داخلی و رونق خرید کالای ایرانی توسط شرکت های خارجی از مهمترین اقداماتی است که دولت تدبیر و امید در راستای رونق اقتصادی کشور انجام داد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات کالای مشابه مورد توجه قرار گرفت و از واردات بسیاری از محصولات خارجی که مشابه آن در داخل تولید می شود، جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: مقابله با قاچاق کالا، افزایش تعرفه کالاهای خارجی، افزایش تفاهم نامه ها و قراردادهای خارجی برای فروش محصولات ایرانی در بازارهای خارجی و پرداخت تسهیلات به واحد صنعتی از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای رونق بخش اقتصاد کشور است.
وی به رشد 4.6 درصدی بخش صنعت، رشد 7.3 درصدی تولید ناخالص داخلی، افزایش سهم 29 درصدی بخش صنعت از تسهیلات اشاره کرد و گفت: پس از اجرای برجام و اصلاح روابط خارجی با کشورهای دنیا زمینه برای رونق اقتصادی کشور فراهم شد.
سبحانی فر با اشاره به رفع تحریم های هسته ای در سالهای اخیر افزود: دولت یازدهم با دیپلماسی فعال سیاسی و برخاسته از عقلانیت توانست مهمترین پرونده حساس کشور در مجامع بین المللی را حل کند که این موضوع سبب شد فضای آرام برای فعالیت های اقتصادی و سیاسی در کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: امروز دیگر خبری از هیات های داوری و حل اختلاف بین قوای سه گانه نیست و مسئولان کشور با همدلی، همزبانی و همراهی زیر سایه رهبر معظم انقلاب و رهنمود های معظم له در حال ارائه خدمت به مردم هستند. ايرنا/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.