اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 26 فروردين 1396 / کد مطلب: 12298 / نظرات: 0

دكتر علي تاجرنيا:


دولت یازدهم به توسعه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم توجه ویژه دارد


دولت یازدهم به توسعه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم توجه ویژه دارد
عضو شورای سلامت دهان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت یازدهم توجه ویژه ای به توسعه خدمات دندانپزشکی در مناطق محروم کشور دارد.

علی تاجرنیا روز جمعه در مراسم بزرگداشت روز دندانپزشک در سبزوار اظهار کرد: سازمان های بیمه گر هم باید نقش خود را در زمینه ارائه خدمات دندانپزشکی به مردم ایفا کنند تا هزینه های درمان در این بخش کاهش یابد.
وی خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد مراکز بهداشتی و درمانی و استقرار بخش های دندانپزشکی در خانه های بهداشت در سطح روستاها و مناطق محروم زمینه ارائه خدمات به مردم فراهم شده است
وی اظهار کرد: بی توجهی و دور زدن قانون در گذشته و در برنامه پنجم توسعه سبب شد تا تعرفه گذاری خدمات پزشکی از حوزه فعالیت های شورای عالی نظام پزشکی خارج شود.
وی افزود: تعرفه های دندانپزشکی در بخش خدمات دولتی بر عهده دولت و در بخش غیر دولتی بر عهده شورای عالی نظام پزشکی کشور است که این موضوع در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفت.
رئیس انجمن دندانپزشکان ایران افزود: در دولت یازدهم حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد توجه جدی قرار گرفت و همین موضوع سبب شد تا انجمن دندانپزشکان ایران نیز در بخش اصلاح خدمات و گایدلاین های (کتابهای مرجع) دندانپزشکی نقطه نظرات خود را به دولت ارائه کند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت انجمن دندانپزشکان ایران ارائه خدمات آموزشی ویژه ساکنان حاشیه شهرها با همکاری شهرداری هاست که گام مهمی در عرصه ارائه خدمات به افراد و ساکنان این نواحی است.
رئیس دندانپزشکان سبزوار نیز در این مراسم گفت: 83 دندانپزشک در این انجمن عضویت دارند که از خدمات این انجمن بهره مند میشوند.
عباس اکبری ادامه داد: برگزاری همایش های سالیانه، رسیدگی به مشکلات صنفی اعضا، برگزاری دوره های باز آموزش در راستای افزایش سطح علمی دندانپزشکان از جمله برنامه های اجرایی این انجمن است.
دادستان انتظامی سازمان نظام پزشکی سبزوار نیز گفت: در سال گذشته 9 مورد پرونده از دندانپزشکان به این سازمان توسط بیماران ارائه شد که مورد بررسی قرار گرفت.
رضا ناوی افزود: در همین راستا برای پنج دندانپزشک متخلف پس از رسیدگی به پرونده هایشان قرار کیفری صادر شده که در حال طی مراحل قانونی است. ايرنا/103



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.