اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 20 فروردين 1396 / کد مطلب: 12281 / نظرات: 0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :


ورشکسته خواندن صنعت و اقتصاد کشور اجحاف در حق فعالان این عرصه است


ورشکسته خواندن صنعت و اقتصاد کشور اجحاف در حق فعالان این عرصه است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که صنعت و اقتصاد کشور را ورشکسته می خوانند در حق فعالان این عرصه احجاف می کنند.
 رمضانعلی سبحانی فر افزود: برخی افراد با سیاه نمایی سعی در زیر سوال بردن وضعیت اقتصادی و توسعه صنعتی کشور دارند، در حالی که باید بر اساس انصاف و شاخصه های موجود در این باره اظهار نظر کرد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نقدها نسبت به عملکرد دولت از روی بی انصافی است، گفت: نمی توان بدون استنادات و توجه به شاخصه ها اقدام به تشویش اذهان عمومی نسبت به عملکرد دولت کرد.
وی ادامه داد: وضعیت صنعت و اقتصاد کشور در مقایسه با آغاز فعالیت دولت در سال 1392 یکی از بهترین شاخص هایی است که می توان عملکرد اقتصادی دولت را نسبت به آن مورد سنجش قرار داد.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم در ابتدای کار با مشکلات زیادی در حوزه نوسان در قیمت ها، بی ثباتی در بازار ارز و سکه، اشتغال، صنعت، رکود بازار، سقوط سهام در بورس و نظیر آن روبه رو بود و کارشناسان اقتصادی وضعیت در این عرصه ها را بحرانی ارزیابی می کردند.
سبحانی فر اظهارکرد: در روزهای ابتدایی فعالیت دولت، فعالان اقتصادی با تحریم های مختلف در حوزه صادرات و مشکل در فروش محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی و منطقه ای رو به رو بودند.
وی ادامه داد: بی ثباتی در بازار ارز سبب شده بود تا قیمت دلار در مدت کوتاهی از 16 هزار ریال به 48 هزار ریال افزایش یابد که این موضوع سبب بروز مشکلات زیادی برای صنعتگران و فعالان اقتصادی در بازپرداخت تسهیلات ارزی شده بود.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی در گذشته و پرداخت نشدن سهم یارانه تولید و صنعت سبب شد تا صنعتگرانی که تسهیلات ریالی از بانک ها اخذ کرده بودند، با مشکلات زیادی مواجه شوند.
وی ادامه داد: به جرات می توان گفت کشتی صنعت، اقتصاد و تولید کشور، پیش از فعالیت دولت یازدهم به گل نشسته بود و اگر تلاش های دولت تدبیر و امید نبود، وضعیت اقتصادی کشور در آستانه ورشکستی کامل قرار می گرفت.
سبحانی فر پرداخت تسهیلات ویژه رفع موانع تولید، تعامل سازنده با کشورهای دنیا، بستر سازی مناسب برای حضور سرمایه گذاران، تبدیل ایران هراسی به ایران شناسی با اجرایی شدن برجام و استقبال کشورهای دنیا برای خرید محصولات ایرانی، زمینه سازی بستر مناسب برای رغبت سرمایه گذاران ایرانی، اصلاح قانون مالیات، کسب و کار و اصناف را از جمله اقدامات دولت برای رونق بخش اقتصادی و تولید کشور عنوان کرد.
وی تصریح کرد: با تلاش دولت یازدهم امروز تراز تجاری کشور به مثبت 6 درصد رسیده و میزان صادرات محصولات ایرانی از کشور 25 درصد در حجم و پنج درصد در میزان در آمد افزایش یافته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادرات 44 میلیارد دلاری محصولات از کشور در سال گذشته گفت: در این مدت میزان واردات کالا به کشور 43 میلیارد و 700 میلیون دلار بود که نشان دهنده کاهش میزان واردات محصولات غیر ضروری به کشور است.
سبحانی فر افزایش 6 درصدی میزان برق مصرفی واحدهای صنعتی، افزایش 38 درصد تولید در صنعت خودرو، 10 درصدی تولید فولاد خام، 18 درصدی در تولید تایر خودرو، 10 درصدی در پتروشیمی ها، افزایش تولید گندم از چهار و نیم میلیون تن به 14 میلیون تن، تولید شکر و نیشکر از یک میلیون تن به یک میلیون و 700 هزار تن، راه اندازی 69 شهرک صنعتی و 33 شهرک جدید، فعال سازی 45 درصد از شهرک های صنعتی کشور را از دیگر اقدامات دولت در سه سال اخیر دانست.
وی ادامه داد: آنچه که امروز در چهارسال فعالیت دولت یازدهم رخ داد تحولی بزرگ در عرصه صنعت، تولید و اقتصاد کشور است و به منتقدان توصیه می شود که هربار قصد انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت را دارند به آمارها و شاخصه ها توجه کنند.ایرنا102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.