اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 فروردين 1396 / کد مطلب: 12274 / نظرات: 0


اسکان 174 هزار زائر و مسافر در طول ایام نوروز در سبزوار


اسکان 174 هزار زائر و مسافر در طول ایام نوروز در سبزوار  دبیر ستاد اسکان سبزوار گفت: 174 هزار و 600 زائر و مسافر از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون در مدارس، هتل ها و مهمانپذیر های این شهرستان اسکان داده شده اند.
 
حسن محرابی  افزود: در این مدت 4 هزار و 704 خانواده در قالب 20 هزار و 228 نفر در مدارس شهرستان اسکان داده شده اند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان سبزوار در مسیر جاده بین المللی شاهرود-سبزوار-مشهد قرار دارد، زمینه برای اسکان 14 هزار مسافر در هر شبانه در شهرستان فراهم شد.
محرابی اضافه کرد: بر همین اساس در این مدت 40 مدرسه، سه هزار و 77 کلاس درس، 2 هتل، یک مرکز اقامت رفاهی فرهنگیان، 2 مهمانپذیر، مهمانسرای ادارات، خوابگاه های دانشجویی، پنج زائر سرا و 2 اقامتگاه بوم گردی پذیرای مسافران نوروزی بودند.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: در مقایسه با مدت مشابه اسکان در مدارس شهرستان 2 هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

**بازدید 333 هزار و 538 مسافر و زائر از آثار تاریخی و فرهنگی سبزوار
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: 333 هزار و 538 مسافر و زائر در ایام نوروز امسال از آثار تاریخی و فرهنگی، جاذبه های طبیعی، المان های شهری و صنایع دستی این شهرستان دیدن کردند.
محمود رضا سلیمانی افزود: از این تعداد 100 هزار و 410 نفر از آثار تاریخی، آرامگاه اسرار و کاشفی، مسجد جامع و پامنار، مصلای تاریخی، موزه ها و مناره خسروجرد و بقاع متبرکه این شهرستان بازدید کردند.
وی ادامه داد: 160 هزار نفر نیز از جاذبه های طبیعی آبشارهای زعفرانیه، بفره و مناطق کویری و 72 هزار و 590 نفر نیز از آلمان های دست ساز شهرستان سبزوار دیدن کردند.
رئیس میراث فرهنگی سبزوار گفت: اجرای برنامه های فرهنگی، استفاده از راهنمای گردشگر، نصب تابلوهای جهت نما به سمت آثار تاریخی، ایجاد 2 اقامتگاه بوم گردی از اقدامات انجام شده برای جذب گردشگر در این شهرستان است.
سلیمانی افزود: در این مدت پنج پایگاه اطلاع رسانی در مسیر مسافران و زائران با هدف آشنایی و جذب مسافران و زائران به جاذبه های گردشگری و تاریخی سبزوار مستقر بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: بیش از یک میلیون روزنامه، نقشه و بروشور نیز برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان سبزوار منتشر و نرم افزار اندروید نقشه و راهنمای جامع گردشگری شهرستان سبزوار راه اندازی شده بود.
وی ادامه داد: همچنین امسال جشن نوروزگاه برای نخستین بار در آرامگاه اسرار، موزه مردم شناسی سبزوار و در اقامتگاه های بوم گردی روستاهای طبس و زعفرانیه و 150 برنامه فرهنگی با هدف حفظ آیینهای نوروز باستانی و معرفی آداب و رسوم دیار سربداران و آئین نوروز در این شهرستان برگزار شد.
سبزوار از شهرهای تاریخی خراسان رضوی در غرب این استان است که با بیش از 900 اثرتاریخی و فرهنگی، 6 موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیت قابل توجه در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آتشکده آذر برزین مهر، آرامگاه های حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند.
کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاه های بید، دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیر احمد و پروند از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار است.ایرنا102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.