اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 آذر 1390 / کد مطلب: 1227 / نظرات: 0

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی /


طرح ابتكاری ختم روزانه قرآن در مدارس سبزوار آغاز شد


طرح ابتكاری ختم روزانه قرآن در مدارس سبزوار آغاز شد  طرح ابتكاری 'ختم روزانه قرآن در مدارس سبزوار' ، در دبیرستان دخترانه فرهنگیان این شهرستان به عنوان نخستین مجری طرح و با حضور مدیر كل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی آغاز شد.
  
 
به گزارش ایرنا ، مدیر كل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز سه شنبه در این آیین ، اجرای طرح ختم روزانه قرآن در مدرسه فرهنگیان سبزوار را طرحی ابتكاری و خلاقانه خواند و از اجرای آن تقدیر كرد.

'محمد تقی فخریان' در ادامه با اشاره به آغاز طرح نور (حفظ قران كریم) به صورت سراسری از سال جاری گفت: هر دانش آموزی كه موفق به حفظ حداقل نیم جزء قرآن شود جزو حافظان بوده و در خردادماه 91 با اهدای هدایا مورد تجلیل قرار می گیرد.

وی با اظهار اینكه وزارت آموزش و پرورش در سال 89 موظف به آموزش قرآن به صورت عمومی و برای دانش آموزان و اولیای آنها شد، افزود: راه اندازی مدارس قرآن در سال گذشته و اجرای طرح نور در امسال در همین راستا انجام گرفت.

وی هدف از اجرای این طرح ها را ترویج قرآن و گفتمان قرآنی عنوان كرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با شیوه های مختلفی آموزش روخوانی ،روانخوانی ، تجوید و مفاهیم و حفظ قرآن را دنبال می كند.

فخریان همچنین با اشاره به موفقیت های علمی و آموزشی دانش آموزان سبزواری از جمله در المپیاد نانوی كشور ابراز امیدواری كرد این دانش آموزان درحوزه قرآنی هم بدرخشند.

معاون مدیر كل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار هم در حاشیه این آئین به ایرنا گفت: ختم روزانه قرآن در مدارس طرح ابتكاری این مدیریت است كه برای اولین بار در سطح استان اجرا می شود.

' قدرت اله راه چمنی ' با اظهار اینكه این طرح با اولویت در دبیرستان های شهرستان اجرا می شود و گسترش آن در برنامه است، افزود: در این طرح در مراسم صبحگاهی هر مدرسه طی حدود پنج دقیقه هر یك از دانش آموزان و كاركنان یك صفحه از قرآن را قرائت كرده و به این ترتیب ختم قرآن در هر روز انجام می شود.

وی هدف از اجرای این طرح را بهره گیری از تاثیر معنوی قرآن برای دانش آموزان ذكر كرد و همكاری خیران و واقفان برای تهیه قرآن مورد نیاز اجرای این طرح در مدارس سبزوار را خواستار شد.

در سبزوار و حومه آن حدود 400 آموزشگاه فعالیت دارند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.