اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 فروردين 1396 / کد مطلب: 12261 / نظرات: 0

یک روحانی:


حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال نقش مهمی دارند


حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال نقش مهمی دارند نماینده طلاب سبزواری مقیم حوزه علمیه قم با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان 'سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' از سوی مقام معظم رهبری گفت: حوز‌ه های علمیه به عنوان مراکز علمی نقش موثری در عملی کردن شعار سال در جامعه دارند.

حجت الاسلام محمد سعیدی روز جمعه در همایش سالانه طلاب سبزواری مقیم قم و مشهد، در مدرسه علمیه اهل بیت(ع) سبزوار افزود: اقتصاد مقاومتی نتیجه تلاش جامعه اسلامی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی و اقتصادی است.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مسیر هدایت جامعه به سمت حاکمیت الهی، استقلال اقتصادی و دوری از وابستگی به استکبار در زمینه های مختلف است.
او گفت: طلاب حوزه علمیه به عنوان سربازان امام عصر(عج) در تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال که یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است تلاش کنند.
امام جمعه سبزوار نیز در این مراسم گفت: ترقی و تکامل حوزه علمیه سبزوار با همکاری طلاب سبزواری مقیم قم و مشهد فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: با توکل به خداوند تصمیم داریم در سال تحصیلی جدید 200 طلبه جذب شود تا سبزوار موقعیت و رونق گذشته خود را در حوزه علمیه به دست آورد.
مدیر حوزه علمیه سبزوار نیز گفت: این شهرستان دارای 6 حوزه علمیه بوده و امروز احیاء این مراکز نیازمند دانش و علم روحانیون و عالمان کارآمد است.
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم افزود: تدوین زندگینامه، جمع آوری تصاویر و آثار مکتوب علمای گذشته سبزوار و احداث مقبره العلما در مصلای سبزوار با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر یکی از برنامه های حوزه علمیه است.
همایش سالانه طلاب سبزواری مقیم قم و مشهد مدت هشت سال است که در نخستین جمعه سال نو در مدرسه علیمیه اهل بیت(ع) سبزوار برگزار می شود و طلاب ضمن قرائت دعای روحبخش ندبه دیداری صمیمانه با همدیگر دارند.ایرنا

102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.