اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 23 اسفند 1395 / کد مطلب: 12241 / نظرات: 0

استاندار خراسان رضوی:


خرید کالای ایرانی ضامن استقلال اقتصادی کشور است


خرید کالای ایرانی ضامن استقلال اقتصادی کشور است  استاندار خراسان رضوی گفت: خرید کالای ایرانی در آستانه شب عید تضمین کننده استقلال اقتصادی کشور و حمایت از تولید کنندگان داخلی است.

 علیرضا رشیدیان عصر دوشنبه در دیدار با مردم روستاهای ریواده و عبدل آباد شهرستان جغتای افزود: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خانواده ها با خرید کالای ایرانی، زمینه فرهنگ سازی و نهادینه کردن خرید کالا و تولیدات ایرانی را فراهم کنند.
وی ادامه داد: با خرید تولیدات داخلی ظرفیت اشتغال در کشور بالا می رود و لذا رویکرد مردم باید خرید این کالاها باشد چرا که نفع و سود آن نصیب همه افراد جامعه می شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: اقتصاد مقاومتی دارای یک روح گفتمان و تفکر است که تقویت و توسعه زیرساختها زمینه تحقق آن را را فراهم می کند.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با مشارکت و همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش تلاش دارد با تولید کالای با کیفیت و قیمت مناسب زمینه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی را فراهم کند.
رشیدیان افزود: کمپین خرید کالای داخلی اقدامی ارزشمند است تا با ترغیب مردم به استفاده از کالای ایرانی از تولیدکنندگان حمایت شود.
وی گفت: با حمایت از تولید داخلی زمینه بقای کالای ایرانی، رونق بخشی واحدهای تولیدی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق در کشور محقق می شود.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سه سال گذشته هزار و 210 طرح دهیاری در استان به بهره برداری رسید و 925 دستگاه ماشین آلات شامل کمپرسی، لودر و ماشین آتش نشانی به روستائیان تحویل داده شد.
وی گفت: 65 درصد اراضی خراسان رضوی روی گسل زلزله خیز و 35 درصد آن در مسیر سیلاب ها قرار دارد و روستائیان باید با استفاده از فرصت تسهیلات قرض الحسنه 180 تا 200 میلیون ریالی بنیاد مسکن به مقاوم سازی خانه های خود بپردازند.
رشیدیان افزود: در حوزه بهداشت و درمان در سه سال گذشته هزار و 422 خانه بهداشت و 117 پایگاه سلامت در روستاها ساخته شد و تیم های پزشکی و کادر درمانی در آن مستقر شدند و در طرح تحول نظام سلامت نیز یک میلیون و 100 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و هزینه پرداختی بیماران کاهش یافت.
وی گفت: در سه سال گذشته 2 هزار و 389 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند،‌ در حالیکه در آغاز دولت تدبیر و امید بیش از هزار روستا با تانکر آبرسانی می شد و این رقم در تابستان امسال به 485 روستا رسید .
استاندار خراسان رضوی افزود: در این استان میانگین گازرسانی روستایی از50 درصد در آغاز دولت تدبیر و امید به بیش از 80 درصد تا پایان دولت یازدهم می رسد.
رشیدیان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش نیز 382 طرح مدرسه با هزار و 602 کلاس درس احداث شد .
ایرنا102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.