اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 اسفند 1395 / کد مطلب: 12225 / نظرات: 0


استقرار 185 پایگاه جشن نیکوکاری در سبزوار


استقرار 185 پایگاه جشن نیکوکاری در سبزوار به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری، 185 پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی به منظور تامین نیازهای دانش آموزان نیازمند، ایتام و افراد بی بضاعت در شهرستان سبزوار ایجاد شد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه در آیین جشن نیکوکاری در آموزشگاه فیروزه این شهر گفت: با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی سقف مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی افزایش می یابد.
رمضانعلی سبحانی فر افزود: با اجرای این مصوبه پرداخت مستمری مددجویان امداد و بهزیستی برابر 20 درصد حداقل حقوق پایه شورای عالی کار می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون میزان مستمری پرداختی کمیته امداد و بهزیستی به واجدان شرایط ماهانه 500 هزار ریال است که با اجرای این مصوبه مستمری آنها به حدود 2 میلیون ریال در ماه می رسد.
وی با اشاره به حذف یارانه دهک های بالای جامعه، گفت: بخشی از درآمد ناشی از این امر در تولید و اشتغال مورد استفاده قرار می گیرد و بخشی دیگر نیز به سطوح پایین جامعه اختصاص می یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار نیز گفت: از 185 پایگاه نیکوکاری، 50 پایگاه در بخش های روداب و ششتمد و مابقی در مدارس شهر سبزوار و بخش مرکزی این شهرستان مستقر شده است.
حسین داورزنی افزود: سال گذشته 6 میلیارد ریال از محل کمک های مردم این شهرستان در جشن نیکوکاری جمع آوری شد که پیش بینی می شود این رقم در جشن نیکوکاری امسال به هشت میلیارد ریال برسد.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: برگزاری جشن نیکوکاری در مدارس در راستای نهادینه کردن فرهنگ احسان و نیکوکاری بین دانش آموزان و نوجوانان جامعه است.
حسن محرابی افزود: برپایی پایگاههای جشن نیکوکاری در آستانه سال نو روحیه نوع دوستی، تعاون و کمک به دانش آموزان نیازمند را ترویج می کند.
وی ادامه داد: با توجه به تفاهمنامه امضا شده بین آموزش و پرورش و کمیته امداد امام(ره) وجوه جمع آوری شده از جشن نیکوکاری در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد تا بر اساس اولویت بین دانش اموزان محروم و نیازمند توزیع شود.
24 هزار نفر از جمعیت شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در قالب 12 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.