اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 اسفند 1395 / کد مطلب: 12196 / نظرات: 0


نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان عشایر خراسان رضوی در سبزوار


نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان عشایر خراسان رضوی در سبزوار  نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان عشایر 20 شهرستان خراسان رضوی روز شنبه در آموزشگاه قدس شهرستان سبزوار گشایش یافت.
 رئیس امور عشایر اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن استعدادهای دانش آموزان و تبیین نقش عشایر در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و فرایند توسعه کشور است.
عبدالعلی کلیدری افزود: تصویب اساسنامه آموزش و پرورش عشایر کشور در دولت تدبیر و امید بیانگر نگاه ویژه این دولت به آموزش و پرورش عشایر است.
وی اظهار کرد: در خراسان رضوی 40 فعالیت ویژه برای تحقق و عدالت آموزشی دانش آموزان عشایر انجام شده و تلاش می شود توانمندی و مهارتهای دانش آموزان عشایر به منصه ظهور برسد.
وی گفت: افزایش پنج برابری سرانه دانش آموزان عشایر و اختصاص 20 وسیله آموزشی به این دانش آموزان در سال جاری از مهمترین فعالیت های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز در این مراسم گفت: امروز اقتصاد عشایری، اقتصاد خودکفا و مبتنی بر اقتصاد مقاومتی است و این قشر تامین کننده بخشی از مایحتاج کشور است.
حسن محرابی افزود: عشایر قویترین، سلحشورترین و شجاع ترین مردم کشور هستند که الگوی زندگی آنان باید به سایر بخش های جامعه تسری یابد.
در این مراسم المپیاد ورزشی دانش آموزان عشایر در رشته های طناب کشی، هفت سنگ و داژبال نیز برگزار شد.
در نمایشگاه مزبور آثاری از دانش آموزان عشایر شهرستان های بجستان، بردسکن، تایباد، تربت جام، خواف، چناران، خوشاب، درگز، رضویه، سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کلات، کاشمر، نیشابور، سر ولایت، رشتخوار، نوقندان و باخزر به نمایش گذاشته شده است.
هم اکنون 6 هزار دانش آموز عشایر در 194 آموزشگاه خراسان رضوی تحصیل می کنند که سهم شهرستان سبزوار از این تعداد 112 دانش آموز است.ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.