اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 5 اسفند 1395 / کد مطلب: 12190 / نظرات: 0


درآمد 200 هزاردلاری دانشگاه حکیم سبزواری از طرح های پژوهشی مشترک


درآمد 200 هزاردلاری دانشگاه حکیم سبزواری از طرح های پژوهشی مشترک  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری گفت: این دانشگاه از ابتدای امسال تا کنون پنج طرح پژوهشی با دانشگاههای تراز اول دنیا به انجام رسانده که حدود 200 هزار دلار ارز آوری داشته است.
علی اصغر مولوی در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری که با حضور امام جمعه سبزوار و مسئولان این دانشگاه برگزار شد، افزود: اکنون 25 پروژه مشترک نیز با دانشگاههای دیگر در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته نیز در عرصه پژوهش، چهار تفاهمنامه بین المللی با دانشگاههای جهان امضاء کرده است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از 100مقاله با همکاری مشترک محققان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های کشورهای مختلف منتشر شده است.
مولوی اضافه کرد: برای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و جامعه و همچنین جهت گسترش روابط بین المللی فرصت های تحقیقاتی کوتاه مدت در دانشگاه تعریف شده است که در آن اعضای هیئت علمی برای انجام پژوهش و کار در صنعت به دیگر کشورها اعزام می شوند.
وی افزود: در 2 سال اخیر فرصت های تحقیقاتی و صنعتی به بیش از 43 مورد رسیده است .
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اعتبارات پژوهشی این دانشگاه از کمتر از یک درصد در سال 92 به هشت درصد مجموع اعتبارات آن در سال جاری افزایش یافته است
جواد حدادنیا افزود: هدف نهایی اختصاص 15 درصد اعتبارات دانشگاه به بخش پژوهش است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده اعتبار پژوهشی دانشگاه به 10درصد خواهد رسید.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند. ایرنا
102/




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.