اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 اسفند 1395 / کد مطلب: 12185 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


73 هزار سبزواری از بیمه سلامت بهره مند شدند


73 هزار سبزواری از بیمه سلامت بهره مند شدند  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت:73 هزار نفر در اجرای طرح تحول نظام سلامت در سه سال گذشته در این شهرستان از بیمه درمانی سلامت بهره مند شدند.
احمد برادران افزود: این افراد فاقد دفترچه درمانی بودند و با صدور بیمه سلامت در حوزه بهداشت و درمان شناسنامه دار شدند.
وی ادامه داد: توجه به راه اندازی اورژانس هوایی در مراکز استان ها از دیگر خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان است و در همین راستا اورژانس هوایی در شهرستان های غرب خراسان رضوی با وجود موقعیت جغرافیایی و نقاط صعب العبور راه اندازی شد.
برادران گفت: بیمارستان 245 تختخوابی حشمتیه سبزوار با هزینه بیش از600 میلیارد ریال و مجهز به کلنیک های تخصصی و فوق تخصصی در دولت یازدهم به بهره برداری رسید در حالی که پیش از آن قرار بود این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شود.
فرماندار سبزوار افزود: سال قبل در طرح نوآوران سلامت 9 هزار بیمار در 68 روستای محروم شهرستان های سبزوار و داورزن در بخش های چشم پزشکی، دندانپزشکی و زنان به صورت رایگان معاینه و از خدمات درمانی بهره مند شدند.
برادران ادامه داد: طرح سلامت بهداشت و درمان از اولویت های سه گانه دولت تدبیر و امید است و دولت مصمم به رفع کامل معضلات سلامت شهروندان است.
وی اظهار کرد: قبل از دولت تدبیر و امید، کشور دچار بحرا ن دارویی شده بود و با کار کارشناسی در دولت یازدهم کمبود دارو از 330 قلم به 10 قلم کاهش یافت.
برادران گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت 11 میلیون نفر در کشور فاقد دفترچه خدمات درمانی بودند و دولت در اولین اقدام این افراد را تحت پوشش بیمه ای قرار داد.
وی افزود: گسترش عدالت درمانی و کاهش فرانشیز پرداختی مردم در بیمارستان ها به کمتر از 6 درصد از دیگر آثار مثبت در طرح تحول سلامت است.
فرماندار ویژه سبزوار گفت: ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت و کیفیت هتلینگ در بیمارستان ها، حضور پزشکان مقیم در مراکز درمانی و بیمارستان ها و ترویح زایمان طبیعی برخی از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت است.
وی افزود: تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای شهروندان نیز از اقدامات پیش روی دولت در حوزه سلامت جامعه است.ایرنا
102/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.