اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 بهمن 1395 / کد مطلب: 12162 / نظرات: 0


رفع مشکل میدان سربداران سبزوار نیازمند نگاه ملی است


رفع مشکل میدان سربداران سبزوار نیازمند نگاه ملی است  میدان سربداران که در ورودی سمت غربی سبزوار قرار دارد، محل تلاقی جاده های تهران- مشهد، تهران – قوچان و اسفراین- کاشمر است که سالانه بیش از 25 میلیون مسافر از آن تردد می کنند.
[رفع مشکل میدان سربداران سبزوار نیازمند نگاه ملی است]

به گزارش ایرنا، شکل کنونی این میدان پاسخگوی حجم سنگین تردد خودرو نیست و انجام طرح های مختلف از سوی مسئولان شهر نیز نتوانسته است وضعیت نامطلوب ترافیک را بسامان کند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ساماندهی میدان سربداران در ورودی این شهر یک مشکل ملی است زیرا سالانه میلیون ها زائر و مسافر از این محدوده به اقصی نقاط کشورتردد می کنند.
جلال تعصبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رفع کامل مشکل میدان سربداران نیازمند اعتبار ملی است زیرا تامین هزینه طرح کلی آن از عهده شهرداری سبزوار خارج است.
وی ادامه داد: اصلاح میدان سربداران در دو مرحله تقاطع همسطح و غیر همسطح اجرائی می شود که مرحله اول این طرح از دی ماه امسال آغاز شد و بر اساس آن اصلاح نقشه میدان و تسطیح معابر صورت می گیرد.
معاون عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به لحاظ اینکه سالانه میلیون ها مسافر از میدان سربداران برای سیدن به اقصی نقاط کشور استفاده می کنند یکی از مهمترین نقاط دارای بار ترافیکی است.
حسن شاد افزود: چند سال از بحث ساماندهی این میدان می گذرد و تاکنون چهار طرح برای این تقاطع توسط پیمانکار طراحی شد که با 2 طرح اصلاحی با اهداف کوتاه مدت و میان مدت مورد موافقت شورا و شهرداری قرار گرفت.
وی اظهار کرد: مرحله نخست این میدان در تقاطع همسطح با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه داخلی و حوزه بیرونی با برآورد هزینه 20 میلیارد ریال توسط شهرداری در حال اجراست و در 15 اسفندماه سال جاری به بهره برداری رسد.
شاد گفت: در این مرحله از ضلع غربی میدان سربداران کاسته و به ضلع شرقی آن افزوده می شود تا میدان به اصطلاح به سمت شرق کشیده و از حجم ترافیک در ضلع غربی کاسته شود.
او افزود: همچنین یک لاین(‌خط ) کنار گذر در سمت جنوب به صورت مجزا ایجاد می شود که این امر سبب تسهیل ترافیک در میدان مذکور می شود.
معاون امور عمرانی فرمانداری سبزوار ادامه داد: مرحله دوم این میدان اجرای پل زیر گذر است که با مشکلاتی رو به روست که وجود برخی تاسیسات در مسیر طرح از جمله آن است.
شاد گفت: برای اجرای مرحله دوم این میدان به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که شهرداری باید 50 درصد این اعتبار را تامین نماید اما بر اساس اعلام شهرداری در حال حاضر امکان اقدام و اجرای مرحله دوم وجود ندارد و تا زمان تامین هزینه اجرا، این مرحله به تعویق می افتد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این میدان در سطح کشور، اجرای مرحله دوم طرح نیازمند یک عزم استانی و ملی است تا این میدان از وضعیت نابسامانی خارج شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.