اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 بهمن 1395 / کد مطلب: 12154 / نظرات: 0

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار:


ده هزار راس دام سنگین دربرابر بیماری تب برفکی واکسینه می شوند


ولی اله جغتایی بابیان اینکه ده هزار راس دام سنگین در این طرح علیه بیماری تب برفکی واکسینه می‌شوند اظهارداشت: این سومین مرحله از واکسیناسیون سراسری تب برفکی است که در شهرستان به انجام می‌رسد.

و ی در ادامه با اشاره به اهمیت واکسینه شدن دام ها علیه این بیماری تصریح کرد: بیماری تب برفکی در دام ها از بیماری‌هایی است که به مرگ دام ها منجر شده و زیان‌های مالی فراوانی را به دامدار و شبکه دامپزشکی کشوری وارد می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ادامه داد: با اجرای این مرحله کلیه دامهای سنگین شهرستان در دامداری‌های صنعتی و روستایی به‌صورت رایگان توسط اکیپ‌های عملیاتی مایه‌کوبی دولتی و با مشارکت مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی تحت پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

جغتایی با تاکید بر استفاده از توان بومی در تولید واکسن عنوان کرد: واکسن مورد استفاده برای اجرای این طرح از واکسن های پلی والان تولید داخل کشور بوده که به‌صورت رایگان مورد استفاده قرار می‌گردد.

وی به لزوم انجام سریع این مرحله از واکسیناسیون اشاره کرد و افزود: با توجه به محدویت زمان اجرای واکسیناسیون از کلیه دامداران درخواست می‌گردد در اجرای این مرحله ضمن تامین لوازم و تجهیزات بهداشتی  ، همکاری لازم را با مامورین دامپزشکی هنگام مراجعه به دامداری‌ها داشته باشند .بصیرسبزوار/101





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.